عصر خودرو

سی ان ان:

یکی از بزرگترین خطوط هوایی انگلیس ورشکسته شد

عصر بازار- شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد: خط هوایی 'مونارک' (Monarch) که یکی از بزرگترین خطوط هوایی انگلیس است، با اعلام ورشکستگی باعث سرگردانی بیش از یکصدهزار مسافر در خارج از این کشور شد.

یکی از بزرگترین خطوط هوایی انگلیس ورشکسته شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، سی ان ان روز دوشنبه با انتشار این خبر افزود: هم اکنون دولت انگلیس با یکی از بزرگترین چالش ها برای بازگرداندن 110هزار مسافر این خط هوایی به انگلیس مواجه است.
    بر اساس این گزارش، 'کریس گریلینگ' (Chris Grayling) وزیر حمل و نقل انگلیس امروز دراین رابطه گفت: این پاسخی بی سابقه به وضعیتی بی سابقه است.
    به گفته سی ان ان، وزیر حمل و نقل انگلیس رسیدگی به وضعیت ناگهانی ورشکستگی خط هوایی مونارک برای بازگرداندن این تعداد از مسافران سرگردان به انگلیس را بزرگترین عملیات بازگردان افراد در زمان صلح توصیف کرد.
    بر پایه این گزارش، تمام پروازهای شرکت هواپیمایی مونارک به داخل و خارج انگلیس لغو شده است.
    بنابر اعلام مقامات هوانوردی غیرنظامی انگلیس، لغو تمامی پروازهای مونارک موجب شده است تا 110هزار مسافر این خطوط هوایی که قرار بود طی دوهفته آینده به انگلیس بازگردند، درخارج از این کشور سرگردان شوند. مقامات هوانوردی غیرنظامی انگلیس در تلاش است تا پروازهای جایگزینی برای بازگردان این افراد برای برگشت به انگلیس بیابد.
    سی ان ان افزود: مقامات هوانوردی انگلیس این واقعه را بزرگترین بحرانی توصیف کرده اند که خطوط هوایی انگلیس تاکنون با آن مواجه شده اند.
    'اندرو هینس' (Andrew Haines) مدیر اجرایی هوانوردی غیر نظامی انگلیس دراین باره به سی ان ان گفت: خطوط هوایی مونارک ازساعت 04:00 بامداد امروز (به وقت محلی) تمامی پروازهای خود را متوقف کرد و باید در مدت دوهفته آینده مسافران به جا مانده این شرکت هوایی به انگلیس بازگردانده شوند.
    هینس درباره علت لغو پروازها و اعلام ورشکستگی خطوط هوایی مونارک به سی ان ان گفت: مدیران این شرکت نبود چشم انداز مالی مناسب و تاثیر مستقیم مسائل مربوط به تروریسم، ترکیه، خاورمیانه و رقابت فشرده بازار در غرب مدیترانه را از دلایل اتخاذ این تصمیم ذکر کرده اند.
    بنابراین گزارش، برآورد می شود که حدود 300هزار رزرو پرواز این خطوط هوایی که به دیگر نقاط اروپا و منطقه مدیترانه صورت گرفته نیز، لغو شود.
    به گزارش ایرنا، خطوط هوایی مونارک که در سال 1965میلادی (1344) تاسیس شده است، یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت بوده که پروازهای خود را از فرودگاه 'لوتن' (Luton) لندن به مقصد کشورهای مدیترانه، جزایر قناری، قبرس، مصر و ترکیه انجام می داد و تا اول اکتبر 2017 برابر با 9 مهرماه 1396 این شرکت حدود سه هزار کارمند داشت.
    خطوط هوایی مونارک انگلیس در سال 2015میلادی (1394) نزدیک به شش میلیون مسافر را جابجا کرد. این تعداد مسافر در مقایسه با سال قبل از آن 19 درصد کاهش نشان داده بود.

    برچسب ها