عصر خودرو

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی

عصر بازار- طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار و سهام، به پایین‌ترین قیمت در حدود هفت هفته گذشته سقوط کرد.

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.3 درصد کاهش یافت و به 1274.90 دلار رسید.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 0.5 درصد کاهش پیدا کرد و به 1277.80 دلار رسید. بهای معاملات این بازار در سپتامبر حدود 2.7 درصد کاهش داشت اما برای سه ماهه سوم حدود 3.6 درصد رشد رقم زد.

    کاهش قیمت طلا در سپتامبر که با وجود تنش‌های ژئوپلیتیکی از جمله آزمایش موشکی کره شمالی روی داد، بزرگترین کاهش ماهانه این فلز ارزشمند در سال میلادی جاری بود.

    به گفته یک معامله‌گر مقیم هنگ کنگ، دلار در معاملات صبح امروز اندکی قوی‌تر بود و قیمت طلا را تحت فشار قرار داد. تعطیلی یک هفته ای بازار چین نیز به معنای آن است که طلا عمدتا تحت تاثیر نرخ مبادله دلار در برابر ین خواهد بود. طلا ممکن است تا زمان بازگشت خریداران چینی، به کاهش قیمت ادامه دهد زیرا در حال حاضر عامل حمایت‌کننده از این فلز ارزشمند وجود ندارد.

    بر اساس گزارش رویترز، دلار روز دوشنبه در برابر یورو و سایر ارزهای بزرگ افزایش یافت و بازارهای سهام آسیا صعود کردند. ارز آمریکا با وجود رشد ملایم تورم در اوت، هفته گذشته بهترین عملکرد هفتگی در سال جاری را ثبت کرد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 16.60 دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و 934.30 دلار بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش، 907.40 دلار بود.

     

    برچسب ها