عصر خودرو

الزام به سرمایه‌گذاری ۱.۵ درصدی در توسعه صنعت خودرو

عصر بازار- وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروسازان را ملزم کرد تا چهار سال آینده حداقل ۱.۵ درصد از فروش خود را به تحقیق و توسعه برای تولید محصولات جدید اختصاص دهند.

الزام به سرمایه‌گذاری ۱.۵ درصدی در توسعه صنعت خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، تحقیق و توسعه حلقه مفقوده صنعت خودروی ایران است به‌گونه‌ای که خودروسازان به دلیل غفلت از سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیق و توسعه در دهه 80 هنوز نتوانسته‌اند تنوع و کیفیت محصولات خود را به سطح مورد نظر مصرف‌کنندگان ارتقاء دهند.

    در این شرایط وزارت صنعت، معدن و تجارت در "برنامه راهبردی صنعت خودرو" خودروسازان را ملزم کرده که تا چهار سال آینده 1.5 درصد از فروش خود را به سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیق و توسعه اختصاص دهند.

    طبق این هدف‌گذاری در سال 1400 نسبت هزینه تحقیق و توسعه به فروش در صنعت خودرو باید به عدد 1.5 درصد ارتقاء یابد. این هدف‌گذاری در حالی است که در سال 1394 تنها 0.5 درصد از فروش خودروسازان صرف تحقیق و توسعه شده است.

    وزارت صنعت، معدن و تجارت اسفند ماه سال گذشته (1395) ویرایش دوم "برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت" را مصوب کرد.

    در این برنامه راهبردهای این وزارتخانه برای توسعه بخش صنعت و معدن کشور پیش‌بینی شده که بخشی از آن نیز در رابطه با "برنامه راهبردی صنعت خودرو" است.

    در برنامه راهبردی صنعت خودرو راهکارهایی در زمینه توسعه و گسترش کمی و کیفی صنعت خودرو و قطعه ایران در حوزه‌های مختلف تعیین شده است. ‌

    برچسب ها