عصر خودرو

نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان تهران مطرح کرد؛

بازار سرمایه شفاف در آینه صاف کلینیک پذیرش

جذب سرمایه گذار خارجی در فضای شفاف اقتصادی

عصر بازار- کلینیک پذیرش بدون واسطه و از طریق تشکل های بخش خصوصی مثل خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان تهران فعالان اقتصادی را جذب می کند؛ به این ترتیب فعالان اقتصادی، هم آموزش صحیح می بینند و هم بدون واسطه و حضور افراد سودجو وارد بازار شفاف سرمایه خواهند شد.

بازار سرمایه شفاف در آینه صاف کلینیک پذیرش
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، نایب رییس و عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان تهران با بیان این مطلب گفت: کلینیک پذیرش باعث افزایش شفافیت، اعتماد سازی، تسهیل فرآیندها و جذب بیشتر بنگاه های اقتصادی در بازار سرمایه می شود.
    سید مرتضی حاجی آقامیری افزود: کلینیک پذیرش بورس با مطالعات گسترده در بورس ایجاد شد و در سوی دیگر نیز خانه صنعت معدن و تجارت جوانان سعی کرد پل ارتباطی بین بازار سرمایه و بخش خصوصی و سایر ارکان دولتی شود تا این ارکان بتوانند شناخت کاملی از بازار سرمایه داشته باشند.
    وی با اشاره به اینکه این همکاری مشترک فرآیند حضور در بازار سرمایه را برای بنگاه های اقتصادی تسهیل می کند، گفت: اقداماتی که تاکنون در این راستا در سازمان بورس و اوراق بهادار انجام شده، تحول مهمی در اقتصاد ایران ایجاد خواهد کرد.
    آقامیری به لزوم هدایت نظام تامین مالی از بانک به بازار سرمایه تاکید کرد و افزود: ادامه این شرایط برای بانک ها هم میسر نیست و برای فعالان اقتصادی نیز به دلیل مشکلات زیاد بانک ها، دریافت تسهیلات از نظام پولی کشور دشوار شده است.
    وی چنین تغییراتی را باعث افزایش شفافیت اقتصادی دانست و گفت: ورود بنگاه های اقتصادی به بازار سرمایه مزیت های زیادی دارد که یکی از آنها جداسازی مالکیت از مدیریت است؛ موضوعی که بنگاه اقتصادی را کارآمدتر می کند و کارآمدی بنگاه های اقتصادی هم در نهایت منجر به توسعه پایدار کشور خواهد شد.
    آقامیری با ابراز امیدواری در خصوص عملکرد مشترک کلینیک پذیرش بورس و خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان برای رسیدن به اهداف مورد نظر تاکید کرد: کلینیک پذیرش باعث می شود بنگاه های علاقه مند به حضور در بازار سرمایه بدون واسطه فرآیند پذیرش را طی کنند.
    وی با اشاره به اینکه وجود واسطه ها همیشه زمینه فساد را ایجاد می کند، گفت: افراد سودجو در فرایند پذیرش در نهایت پروژه را به نتیجه نمی رسانند و باعث سلب اعتماد می شوند؛ لذا کلینیک پذیرش بورس، باعث اعتماد سازی و تسهیل شرایط پذیرش بنگاه های اقتصادی می شود.
    نایب رییس و عضوهیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان تهران در خصوص مزیت های راه اندازی کلینیک پذیرش بورس برای جذب بنگاه های بخش خصوصی گفت: بورس و بازار سرمایه یکی از بخش های مهم اقتصاد هر کشوری است ؛ بخش هایی که در بسیاری از موارد مثل بورس های مهم دنیا جایگاه بین المللی پیدا می کند.
    آقامیری با تاکید بر اینکه بازار سرمایه برای فعالان اقتصادی از جهت های مختلف حائز اهمیت است، گفت: یکی از این موارد پر اهمیت برای فعالان اقتصادی شفاف سازی فضای اقتصادی کشور است. همچنین جذب سرمایه گذار خارجی یکی از اهداف مهم نظام و بخش خصوصی است که در فضای اقتصادی شفاف میسر می شود.
    وی به لزوم شناخت کامل فعالان اقتصادی از بازار سرمایه و فرایندهای آن و استفاده از قابلیت های این بازار اشاره کرد و گفت: اقتصاد کشور ما در حال طی مسیری است که اقتصاد دنیا نیز در آن قرار دارد و به سمت افزایش شفاف سازی حرکت می کند.
    نایب رییس و عضوهیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان تهران، دور بودن بخش خصوصی و سایر بخش های دولتی به خصوص بخش های بازرگانی کشور از بازار سرمایه و عدم شناخت این بازار را مهمترین مشکل اقتصاد دانست و گفت: بخش خصوصی کشور آگاهی کاملی از امتیازهای بازار سرمایه ندارد.
    آقا میری در پایان با تاکید بر لزوم تحول در نظام تامین مالی کشور گفت: باید نظام تامین مالی از بانک محور به بازار سرمایه محور تغییر کند و برای این تغییر نیاز به بازار سهام پویا و پر رونق است که ارتباط خوبی با فعالان اقتصادی داشته باشد.

    برچسب ها