عصر خودرو

مذاکرات ایران و اندونزی برای کاهش تعرفه های گمرکی

عصر بازار- دولت های ایران و اندونزی در چهارمین دور از مذاکرات مربوط به موافقتنامه تجارت ترجیحی، کاهش تعرفه های گمرکی را مورد بحث قرار دادند.

مذاکرات ایران و اندونزی برای کاهش تعرفه های گمرکی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، دولت های ایران و اندونزی در چهارمین دور از مذاکرات مربوط به موافقتنامه تجارت ترجیحی، کاهش تعرفه های گمرکی را مورد بحث قرار دادند.

    نی ماده آیو مارتینی، مدیر بخش مذاکرات دوجانبه وزارت بازرگانی اندونزی گفت، یکی از موضوعات مورد بحث در این مذاکرات کاهش تعرفه های صادراتی برای محصولات تولیدی اندونزی است که رقم تعرفه آنها در حال حاضر بالا تلقی می شوند.

    وی افزود: «این بحث یک گام اساسی برای اندونزی است و انتظار می رود مزیت هایی را برای بازیگران بخش تجاری این کشور به دنبال داشته باشد.»

    این مقام اندونزیایی گفت، هزینه بالای صادرات به ایران به دلیل تعرفه های بالای اعمال شده از سوی دولت این کشور بر محصولات تولیدی اندونزی است. به علاوه، تراکنش های پرداخت پول نیز باید از طریق طرف ثالث انجام گیرد. با کاهش رقم تعرفه ها، هزینه صادرات کالاهای اندونزیایی به ایران کاهش خواهد یافت.

    در مذاکرات قبلی، طرفین بیشتر روی پیش نویس موافقتنامه تجارت ترجیحی تمرکز داشتند و روی برخی از بندهای این توافق نیز به اتفاق نظر رسیده بودند.

    مارتینی افزود: «مذاکرات اخیر عمدتا روی موضوعات ماهوی بود از جمله محصولاتی که انتظار می رود تعرفه آنها کاهش یابد.»

    وی افزود، دو کشور توافق کرده اند که مذاکرات را در زودترین زمان ممکن به اتمام برسانند تا این موافقتنامه بتواند اجرایی شود. انتظار می رود تا اواسط سال 2018، مذاکرات بین ایران و اندونزی به یک توافق منجر شود.

    مارتینی تاکید کرد: «ایران یک شریک مهم و دارای پتانسیل برای اندونزی جهت گسترش دسترسی اش به بازار منطقه خاورمیانه است.»

    تاکنون موافقتنامه های تجارت ترجیحی ای میان ایران و برخی از کشورهای آسیایی نظر مالزی، ویتنام و پاکستان منعقد شده است.

    برچسب ها