عصر خودرو

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام خبرداد؛

عرضه ۱۶ هزار تن ذرت در بورس کالا

عصر بازار- مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: تلاش بر این است، امسال پرداخت مابه‌التفاوت قیمت تضمینی به کشاورزان را که توسط دولت باید انجام شود، به‌روز کنیم.

عرضه ۱۶ هزار تن ذرت در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، علیرضا ولی در مورد برنامه عرضه ذرت و جو به روش قیمت تضمینی در بورس کالا به جای خرید تضمینی، خاطرنشان کرد: براساس مصوبه دولت قبلاً ذرت و جو از کشاورزان به روش خرید تضمینی انجام می‌شد، تا کشاورزان از خرید محصول سالانه خود که کشت می‌کنند، اطمینان حاصل کنند، اما از سال گذشته قیمت تضمینی جایگزین این روش شد.

    وی به مزایای عرضه محصولات اساسی در بورس کالا اشاره کرد و گفت: شفاف‌سازی خرید و جلوگیری از افت و کسری محصول و همچنین هزینه‌های مضاعف حمل‌ونقل از مزایای عرضه ذرت و جو در بورس کالا مضاف بر آنکه کشاورز سود خود را نقداً دریافت می‌کند.

    مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام همچنین به روش‌های خرید جو و ذرت در بورس هم اشاره‌ای کرد و گفت: روش گواهی سپرده و خرید فیزیکی از جمله این روش‌ها است که خود کشاورز ذرت را در بورس ارائه می‌کند و مابه‌التفاوت پول خود را از دولت می‌گیرد، اما در روش فیزیکی ما نماینده کشاورز هستیم که ذرت را جمع‌آوری کرده و در بورس عرضه می‌کند که نمونه آن برداشت 20 تا 25 هزار تن ذرت در کرمانشاه است که 15 تا 16 هزار تن آن به روش گواهی سپرده توسط خود کشاورزان در بورس عرضه شده است و در سایر استان‌ها هم برداشت ادامه دارد.

    در جواب این پرسش که برخی از کشاورزان نسبت به پرداخت پول جو و ذرت که در سال گذشته دولت بخشی از مابه‌التفاوت قیمت عرضه در بورس و قیمت تضمینی پس از فروش  در بورس به آنها می‌پرداخت، گلایه دارند، گفت: در سال گذشته به محض فروش محصول تا یک ماه پس موعد مابه‌التفاوت توسط دولت پرداخت شد، اما امسال تلاش می‌کنیم که پس از فروش محصول در بورس، فوری مابه‌التفاوت توسط دولت پرداخت شود، مضاف بر آنکه فاصله قیمتی فروش در بورس و قیمت تضمینی زیاد نیست و پرداخت را برای دولت آسان‌تر می‌کند.

     قیمت تضمینی خرید جو 1013 تومان است که این روزها 950 تومان در بورس به فروش می‌رسد و همچنین جو نیز متوسط بین 800 تا 820 تومان در بورس کالا به فروش می‌رسد.

    برچسب ها