عصر خودرو

مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی خبر داد؛

فاینانس ۵۰۰ میلیون یوروریی ژاپنی‌ها برای احداث نیروگاه ری

عصر بازار- مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی از صدور مجوز احداث نیروگاه جدید ری با فاینانس ژاپن خبر داد و گفت:با احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ری می توان گفت استارت تعطیلی ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه قدیمی و فرسوده و جایگزینی نیروگاه‌های جدید آغاز شد.

فاینانس ۵۰۰ میلیون یوروریی ژاپنی‌ها برای احداث نیروگاه ری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری« عصر بازار» به نقل از فارس، محسن طرزطلب در پاسخ به این سئوال که آیا تعطیلی نیروگاه‌های فرسوده در کشور آغاز شده است؟ گفت: 3 هزار مگاوات نیروگاه فرسوده در کشور داریم که باید تعطیل و در کنار آنها نیروگاه‌های جدید احداث شود و با توجه به اینکه مجوز احداث نیروگاه جدید ری در حاشیه شهر تهران را از شورای اقتصاد دریافت کرده‌ایم در حقیقت استارت این اقدام زده شده است.

    وی افزود: مقدمات احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 1000 مگاواتی ری آغاز شده و حتی برخی از واحدهای آن نیز از مدار خارج شده‌اند.

    *فاینانس 500 میلیون یوروریی ژاپنی ها برای احداث نیروگاه ری

    طرزطلب با اشاره به اینکه تا 2 ماه آینده مقدمات این اقدام با فاینانس ژاپنی‌ها به مبلغ 500 میلیون یورو آغاز و احداث این نیروگاه توسط ژاپنی‌هاکلید می‌خورد، گفت: هنوز با شرکت ژاپنی به تفاهم نهایی نرسیده‌ایم، اما بناست به محض احداث نیروگاه جدید، نیروگاه قدیمی تعطیل شود.

    وی افزود: هنوز مصوبات قیمت دریافت نشده است، اما مجوز احداث آن را از شورای اقتصاد دریافت کرده‌ایم و در حال مذاکره با شرکت ژاپنی هستیم که تا 2 الی 3 ماه آینده اقدامات اجرایی را آغاز کنیم، اما تصمیم قطعی ما این است که به هر شکل ممکن نیروگاه جدیدی ری احداث شود.

    طرزطلب در پاسخ به این سؤال که می‌توان گفت تعطیل شدن نیروگاه‌های فرسوده و جایگزینی برای آنها آغاز شده است، خاطرنشان کرد: استارت این اقدام با احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ری و یک نیروگاه جدید در زاهدان خورده است، بنابراین به محض اینکه نیروگاه جدید آماده شد، با یک روند کُند و آرام نیروگاه قدیمی از مدار خارج می‌شود.

    مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی ادامه داد: به هر حال در استان تهران و سیستان و بلوچستان کمبود تولید برق زیاد است و نمی‌توانیم این نیروگاه‌ها را از مدار خارج کنیم، پس باید در کنار آنها یک نیروگاه جدید احداث و پس از آن نیروگاه قدیمی را از مدار خارج کنیم.

    *تولید نیروگاه کنونی ری 700 مگاوات کمتر از ظرفیت منصوبه

    وی در پاسخ به این سؤال که نیروگاه کنونی ری در حال حاضر چندمگاواتی است، گفت: در حال حاضر ظرفیت منصوبه نیروگاه ری 1200 مگاوات است، اما در پیک به جهت اینکه برخی از واحدهای آن از مدار تولید خارج بودند، بیشتر از 500 مگاوات توانایی تولید برق نداشت.

    وی ادامه داد: در حال حاضر بخشی از واحدهای فرسوده نیروگاه گازی ری که اقدام به تولید نمی‌کرد نیز جمع‌آوری شده است که اگر نیروگاه جدید احداث شود راندمان نیروگاه به 60 درصد خواهد رسید.

    به گفته وی، راندمان نیروگاه گازی ری در حال حاضر 22 درصد است که با احداث نیروگاه سیکل ترکیبی به 60 درصد می‌رسد.

    برچسب ها