عصر خودرو

فدرال رزرو آمریکا بانک اچ اس بی سی را ۱۷۵ میلیون دلار جریمه کرد

عصر بازار- فدرال رزرو آمریکا بانک «اچ اس بی سی» بریتانیا را به دلیل کوتاهی در نظارت «چت روم های» خود و اختلال در سیستم ارزی به پرداخت ۱۷۵ میلیون دلار جریمه محکوم کرد.

فدرال رزرو آمریکا بانک اچ اس بی سی را ۱۷۵ میلیون دلار جریمه کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، فدرال رزرو آمریکا بانک «اچ اس بی سی» بریتانیا را به دلیل انجام معاملات ناسالم و ناامن ارزی به پرداخت 175 میلیون دلار جریمه کرد.

    این جریمه به عنوان تازه ترین کیفر تنبیهی برای «اچ اس بی سی» در راستای دستکاری بازار ارز است. همچنین فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد، بانک «اچ اس بی سی» در رصد و کنترل «چت روم ها» یعنی فضاهای اینترنتی خود که تجار در مورد وضعیت سرمایه گذاری ها اطلاعاتی را با هم به اشتراک می گذاشتند، کوتاهی کرده و رگولاتورهای آمریکا در بررسی های خود متوجه شدند که این موضوع فقط در یک روز منجر به اختلال بازار ارز خارجی به ارزش 5 تریلیون دلار شده است.

    در همین حال فدرال رزرو آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد، این جریمه به دلیل کوتاهی بانک «اچ اس بی سی» برای کنترل نظارت اینترنتی تجار ارز خارجی تعیین شده است.

    البته «کمیسوین تجارت آتی کالا» آمریکا و «مرجع انجام امور مالی» بریتانیا تا کنون 6 بانک را به بیش از 4.3 میلیارد دلار جریمه کرده اند که «اچ اس بی سی» هم در نوامبر سال 2014 میلادی در میان این 6 بانک دیده می شود.

    مقامات فدرال رزرو آمریکا، «اچ اس بی سی» بانک را متهم به در اختیار گذاشتن اطلاعات محرمانه سفارشات مشتریان و امور تجاری آنها به دیگران به منظور افزایش میزان سود خود کرده اند.

    بر پایه این گزارش فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد، «اچ اس بی سی» ملزم به ارتقاء سطح کنترل و مدیریت ریسک در شرکت های مرتبط با انجام امور ارزی خود است.

    برچسب ها