عصر خودرو

معاون راه‌آهن خبر داد؛

توافق اولیه برای اعزام ۶ قطار باری از اینچوآن به تهران

عصر بازار- معاون راه آهن گفت: درباره اعزام ۶ قطار باری از اینچوآن به تهران تا پایان سال جاری میلادی توافقات اولیه صورت گرفت.

توافق اولیه برای اعزام ۶ قطار باری از اینچوآن به تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  وزارت راه و شهرسازی، ابراهیم محمدی معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن با اعلام اینکه درباره اعزام 6 قطار باری از اینچوآن به تهران تا پایان سال جاری میلادی توافقات اولیه صورت گرفت،  گفت: در دیدار با «هوآ لیانگ» مدیرکل همکاریهای اینچوآن- تهران و مدیر قطار باری اینچوآن – تهران مقرر شد تا پایان سال جاری میلادی هر ماه 2 قطار باری از منطقه اینچوآن چین به تهران اعزام شود.

    وی افزود: این قطار از منطقه اینچوآن کشور چین حرکت کرده و در مدت زمان 14 روز پس از عبور از قزاقستان و ترکمستان به تهران خواهد رسید.

    به گفته معاون بهر برداری و سیر و حرکت؛ در این دیدار پیشنهاد ایجاد پایانه کانتینری در مجاورت ایستگاه راه آهن تهران مورد استقبال هیآت چینی قرار گرفت ضمن آنکه طرف چینی از اعطای مشوق دولت خود برای معافیت هزینه حمل ریلی تا مرز چین خبر داد.‌

    وی خاطرنشان کرد: درخواست همکاری از طرف ایرانی برای فراهم کردن شرایط جهت راه اندازی قطار چینی از ایران به مقصد اروپا از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.

    برچسب ها