عصر خودرو

طرح جامع مالیاتی، بسترساز عدالت مالیاتی است

عصر بازار- اجرای طرح جامع مالیاتی، بسترساز عدالت مالیاتی است که می‌تواند سبب افزایش دقت در رسیدگی و تعیین مالیات براساس واقعیت باشد.

طرح جامع مالیاتی، بسترساز عدالت مالیاتی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نظام جامع مالیاتی یکی از ارکان سیستم اقتصاد هر کشور است و اهمیت اجرای این طرح در اقتصاد، آنقدر مورد اهمیت است که رئیس جمهور، از آن به عنوان گلوگاه برقراری عدالت اجتماعی در اقتصاد ایران یاد کرده و عنوان داشته که اجرای آن، بیش از هرچیزی به شفاف شدن فعالیت‌های اقتصادی کشور کمک خواهد کرد. هدف از اجرای این طرح، تسهیل و تسریع در انجام امور و ارائه خدمات به مودیان مالیاتی است.

    با اجرای این طرح، روش سنتی جای خود را به روش الکترونیکی خواهد داد که در آن، مراحل پرونده‌های مالیاتی از ابلاغ تا پرداخت مالیات، الکترونیکی خواهد شد. کاهش هزینه وصول مالیات، افزایش رضایت مندی مشتری، کاهش فرار مالیاتی، افزایش درآمد‌های مالیاتی از جمله دستاورد‌های پس از اجرای‌ این طرح است.

    طرح جامع مالیاتی سهولت در کار را بهبود می‌بخشد

    سیاوش غیبی پور کارشناس مالیات در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی درخصوص اجرای طرح جامع مالیاتی و تاثیرات مثبت آن در مالیات اظهار کرد: اجرای این طرح سبب شده که روند رسیدگی به پرونده‌های مودیان بهتر از گذشته باشد و اجرای آن موجب شده اتلاف وقت به حداقل برسد.

    وی در ادامه افزود:  طرح جامع مالیاتی، اگر به درستی اجرا شود منجر به پیشرفت‌های زیادی از نظر سیستمی و تکنولوژی خواهد شد، شاید بتوان گفت تنها تفاوتی که اجرای این طرح برای مشاغل با گذشته دارد آن است که روش قدیمی بهتر از روش جدید است.

    غیبی پور گفت: امیدواریم مسوولان در جهت بهبود و شرایط اجرای این طرح کوشا باشند،  چراکه اجرای طرح جامع مالیاتی، می‌تواند سهولت در کار را برای مودیان بیشتر کند.

    معصومه آقا پور عضو کمیسیون اقتصادی نیز در گفتگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی  اظهار کرد: طرح جامع مالیاتی از تیرماه سال گذشته اجرایی شد و همین امر موجب شد که فرار مالیاتی در کشور کمتر شود.

    وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح جامع مالیاتی باید صورت گیرد، بیان کرد: این طرح عاملی برای  بهبود روش‌های دریافت مالیات، رشد درآمد‌های مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی است.

    برچسب ها