عصر خودرو

تولید ۳۰ هزار بشکه‌ای نفت از میدان آذر تثبیت شد

عصر بازار- تست ۲۱ از ۲۸ روز به منظور تثبیت تولید زودهنگام روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت از میدان مشترک آذر، روز گذشته (چهارشنبه ۵ مهر) با موفقیت به پایان رسید.

تولید ۳۰ هزار بشکه‌ای نفت از میدان آذر تثبیت شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شرکت ملی نفت ایران، در روز چهارشنبه پنجم مهر ماه امسال، تست 21 از 28 روز به منظور تثبیت تولید زودهنگام در حداقل زمان مورد نیاز و پس از 21 روز با موفقیت کامل به پایان رسید و هم اکنون روزانه بیش از 31 هزار بشکه تولید دارد.

    تولید اولیه این میدان از تاریخ 23 اسفند ماه سال 95 و به میزان 15 هزار بشکه نفت در روز با حضور مهندس زنگنه؛ وزیر نفت آغاز شد که از اردیبهشت امسال، تولید و ارسال روزانه حداقل 30 هزار بشکه و تاکنون بیش از 4.5 میلیون بشکه نفت از این مشترک و پیچیده، با رعایت همه استانداردهای فنی، موارد کیفی و بدون هیچ حادثه منجر به فوت، محقق شده است.

    با این موفقیت، گروه اویک به عنوان پیمانکار بیع متقابل توسعه میدان نفتی آذر از طرف کنسرسیوم متشکل از شرکت‌های اویک، مهندسی و توسعه سروک و آذر و سرمایه گذاری اهداف، به طور کامل به تعهدات قراردادی خود در برابر شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) در زمینه تحقق تولید زودهنگام عمل کرده است.

    تاکنون مجموع حفاری انجام شده برابر با 68/176 متر بوده که تعداد 10  حلقه چاه پایان یافته هفت حلقه چاه دیگر نیز در دست حفاری است تا دستیابی به هدف تولید روزانه 65 هزار بشکه از این میدان مشترک، میسر شود.

    چندی پیش بهزاد محمدی، مدیرعامل اویک در مجمع مدیران شرکت های ایرانی اکتشاف و تولید که به میزبانی این شرکت اکتشاف و تولید در 22شهریورماه امسال برگزار شد، با تشریح پیچیدگی‌های میدان مشترک آذر از نظر فشار طبقات، سازندها و وجود گسل های متعدد و شرایط سخت حفاری، گفته بود: برای فاز دوم این طرح تولید روزانه 100 هزار بشکه نفت پیش بینی شده که مقرر است این طرح در چارچوب الگوی جدید قراردادهای نفتی و با مشارکت شرکت های خارجی اجرایی شود.

    برچسب ها