عصر خودرو

پس از افت چند روزه قیمت ها؛

سنگ آهن در انتظار روشن شدن سیاست دولت چین

عصر بازار- سنگ اهن دانه بندیاز آنجایی که قیمت سنگ آهن چندین روز نزولی بود برخی از فولادسازان چینی نگران شدند روند صعودی آغاز شود از این رو خرید هایی داشتند همین افزایش معاملات قیمت را بالا برد.

سنگ آهن در انتظار روشن شدن سیاست دولت چین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر بازار» به نقل از  بورس کالای ایران، آخرین قیمت پس از رشد 2.35 دلاری نسبت به دوشنبه اخیر در حال حاضر در 64.60دلار هر تن خشک در ثبات است. فعالان بازار معتقدند قیمت نمی تواند افت شدیدتری داشته باشد چون حاشیه سود خوب کارخانه ها از قیمت سنگ آهن نیز حمایت می کند .

    در هر حال در بازار سنگ آهن همه با احتیاط حرکت می کنند چرا که همه منتظر روشن تر شدن سیاست دولت  و میزان تقاضای بازار فولاد هستند.

    برخی معتقدند محدودیت عرضه فولاد به دلیل سیاست های زیست محیطی از حاشیه سود کارخانه ها حمایت می کند در نتیجه بازار سنگ آهن نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

    برخی دیگر معتقدند تقاضای فولاد کم تر از انتظارات خواهد بود و در کنار کاهش تولید فولاد کارخانه ها  بازار سنگ آهن را به رکود می برد و قیمت پایین تر خواهد آمد.

    کارشناسان معتقدند فعلا نمی توان به قطعیت چیزی را برآورد نمود. تجار نیز ترجیح می دهند تنها از روند جاری بازار پیروی کنند.

    قابل ذکر است قیمت بیلت در بازار نقدی چین 1.5 دلار بالا رفته به 531 دلار هر تن درب کارخانه رسیده است.

    برچسب ها