عصر خودرو

کوتاه از کدال؛

گزارش خوب یک شرکت کاشی و سرامیک

عصر بازار: گزارش کساوه با پوشش خوبی همراه بوده است. این شرکت مبلغ ۵۰۸ ریال سود برای هر سهم پیش بینی کرده و طی ۶ ماه ۶۳ درصد آن معادل ۳۱۸ ریال را شناسایی کرده است.

گزارش خوب یک شرکت کاشی و سرامیک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، "کگاز" 44 درصد از پیش بینی سود سالانه را طی 6 ماه پوشش داده است. این شرکت235 ریال سود پیش بینی کرده و 104 ریال آن را طی 6 ماه شناسایی کرده است. مواد اولیه این شرکت با رشد همراه شده است زیرا شیشه خرد 16 درصد، سیلیس 26 درصد وکربنات سدیم 37 درصد رشد داشته است.

    "شاراک" پیشنهاد افزایش سرمایه از 3600 به 6300 میلیارد ریال از مطالبات حال شده و اورده سهامداران بمنظور شرکت در افزایش سرمایه شرکت فرعی نیک قشم را به هیات مدیره داده است.

    "خنصیر" طی 6 ماه 81 درصد از بودجه را پوشش داده است. این شرکت مبلغ 166 ریال سود برای هر سهم پیش بینی کرده و طی 6 ماه 135 ریال آن را شناسایی کرده است. لازم به ذکر است این شرکت پیش بینی سود خود را از 290 ریال به 166 ریال کاهش داده است.

    "بترانس" با کمی رشد سود همراه شده و پیش بینی سود هر سهم را 673 ریال اعلام و طی 6 ماه مبلغ 117 ریال سود شناسایی و 17 درصد پیش بینی را پوشش داده است. بدلیل بهبود شرایط تامین مواد اولیه قیمت تمام شده نسبت به پیش بینی اولیه 5 درصد کاهش پیدا کرده است و به خاطر افزایش فروش به شرکتهای دولتی و برق های منطقه ای و عدم دریافت مطالبات، شرکت به ناچار اقدام به اخذ تسهیلات کرده است که باعث افزایش 16 درصدی هزینه های مالی شده است و پیش بینی کاهش 15 درصدی سایر درآمدهای غیر عملیاتی ناشی از پیش بینی تسویه سپرده های بانکی است.

    و شرکت کمباین سازی برای سال مالی 94 مبلغ 42 ریال زیان برای هر سهم پیش بینی کرده و طی 6 ماه 13 ریال زیان برای هر سهم شناسایی کرده که 31 درصد از بودجه است. علت تفاوت حاشیه سود ناخالص در بودجه تعدیل شده نسبت به اولین پیش بینی درآمد هر سهم بابت پیش بینی نسبت به افزایش بهای تمام شده و عدم اخذ افزایش قیمت محصولات از سازمان حمایت است.(قیمت فروش محصولات در سال 1394 همانند قیمت فروش در سال 1393 است.)

    درصد بالای پوشش سود حاصل از سپرده بانکی به علت پیش بینی بابت نیاز به نقدینگی در نیمه دوم سال جهت انجام تولید و به تبع آن پرداخت به تامین کنندگان و همچنین پرداخت بدهی به دوایر دولتی(بانکها) است. لذا نقدینگی بلند مدت نزد بانک و دریافت سود حاصل از سپرده سرمایه گذاری متصور نیست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها