عصر خودرو

مشاور زنگنه اعلام کرد؛

سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری سه کشور در صنعت پتروشیمی ایران

عصر بازار- مشاور وزیر نفت در امور پتروشیمی از سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری شرکت توتال فرانسه و باسک آلمان و یک شرکت ژاپنی در صنعت پتروشیمی ایران خبر داد.

سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری سه کشور در صنعت پتروشیمی ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صدا و سیما، مؤید حسینی صدر با اعلام این خبر گفت: بعد از قرارداد 5 میلیارد دلاری شرکت توتال در زمینه نفت این شرکت که جزو 5 شرکت اول دنیا محسوب می شود ابراز تمایل کرده است تا در صنعت پتروشیمی ایران نیز سرمایه گذاری کند.

    وی افزود: قرارداد این سرمایه گذاری در مراحل نهایی خود قرار دارد و بزودی امضا خواهد شد.

    مؤید حسینی همچنین از شرکت باسک و لینده آلمان و یک شرکت ژاپنی بعنوان دیگر شرکت های بزرگ جهان نام برد که آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در ایران اعلام کردند.

    وی با بیان اینکه چشم انداز سرمایه گذاری در ایران بسیار خوب است، گفت: با توجه به کاهش منابع گازی عربستان، ایران یکی از مطمئن ترین کشورها برای تأمین خوراک مجتمع های پتروشیمی است که این مسئله باعث شده است تا بسیاری از شرکت های خارجی علاقمند به سرمایه گذاری در ایران باشند.

    مشاور وزیر نفت در امور پتروشیمی سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی بخصوص جزیره قشم را از اولویت های وزارت نفت اعلام کرد و افزود: در حال حاضر شرکت نفت برای 20 نقطه هدف گذاری کرده تا مجتمع های پتروشیمی احداث کند که با احدث این مجتمع ها ظرفیت تولید ایران از 60 میلیون تن در سال به 110 میلیون تن خواهد رسید.

    مؤید حسینی تاکید کرد: اولویت وزارت نفت احداث مجتمع های کامل است بدین معنی که علاقمندان به سرمایه گذاری در این زمینه باید مجتمع ها را به صورت زنجیره کامل تولید شامل صنایع بالادستی، میان دستی و پایین دستی طراحی و اجرا کنند.‌

    وی با توجه به ظرفیت ایران در تأمین خوراک مجتمع های پتروشیمی گفت: در حال حاضر 11 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی آخرین مراحل فنی خود را سپری می کند اما این رقم می تواند تا 40 میلیارد دلار افزایش یابد.

    برچسب ها