عصر خودرو

روز پر پول در تالار حافظ

ارزش معاملات از ۲ میلیارد ریال عبور کرد

عصر بازار: در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران، شاخص با ۷۴۱ واحد رشد به ۶۶ هزار و ۷۶۱ واحد رسید.

ارزش معاملات از ۲ میلیارد ریال عبور کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  باشگاه خبرنگاران، در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 741  واحد رشد کرد و به عدد 66 هزار و 671 واحدی رسید.

    در شرایطی که لحظه به لحظه به نتیجه مذاکرات نزدیک می‌شویم،بازار سرمایه همچنان با پالس‌های مثبت در انتظار توافق است.

    بر این اساس برخی کارشناسان پیش بینی می‌کنند این روند مثبت با ایجاد توافق و رونق صنایع بورسی ادامه داشته باشد ولی در مقابل برخی دیگر نیز به رفتار هیجانی سهامداران در این روزهای و حبابی بودن رشد بازار اتفاق نظر دارند.


    گفتنی است؛ در این روز سهامداران بیش از یک میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات از مرز 2 میلیارد ریال عبور کرد.

    در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛ نمادهای حکشتی،اخابر،تاپیکو،شبندر،همراه،رمپنا با روند مثبت و نماد فارس بلا روند منفی به کار خود پایان دادند.

    نماهای پربیننده معاملات امروز شامل گروه پالایش نفت بندر عباس،بانک صادرات ایران،بانک ملت،پارس خودرو،پالایش نفت اصفهان،ایران خودرو،س. نفت وگاز پتروشیمی تامین با روند مثبت به کار خود پا یان دادند.

    شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 305 واحدی به 27 هزار و 540 واحد، شاخص کل (هم‌وزن) با رشد 120 واحدی به 10 هزار و 207 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) با رشد 105 واحدی به 8 هزار و 907 روبه‌رو شدند.

    شاخص آزاد شناور با روند مثبت 883 واحدی به 76 هزار و 941 واحد، شاخص بازار اول با روند صعودی 546 واحدی به 48 هزار و 207 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند صعودی 1461 واحدی به 137 هزار و 515 واحد رسید.

    امید می‌رود این روند مثبت در معاملات بازار سرمایه همچنان ادامه داشته باشد و شاهد رشد واقعی در بورس با وجود لغو تحریم‌‌ها باشیم.

    برچسب ها