عصر خودرو

نیوزیلند به جمع خریداران محصولات پتروشیمی ایران پیوست

عصر بازار- یک مسئول صنعت پتروشیمی با بیان اینکه با هدف متنوع سازی بازارهای صادرات محصولات پتروشیمی، اقیانوسیه به جمع بازارهای پتروشیمی کشور اضافه شد، اعلام کرد: ماهانه یک کانتینر محصولات پتروشیمی و پلیمری به نیوزیلند صادر می‌شود.

نیوزیلند به جمع خریداران محصولات پتروشیمی ایران پیوست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر بازار» به نقل ازایرنا ، «مجید رضایی» مدیرعامل پتروشیمی تاپکو با اشاره به برنامه متنوع سازی بازارهای صادراتی محصولات پتروشیمی گفت: در دوران پسابرجام، بازارهای صادراتی پتروشیمی جم را به اروپا، ترکیه، هندوستان، کشورهای آسیای میانه، مرکزی و حوزه قفقاز توسعه دادیم.

    مدیرعامل پتروشیمی تاپکو (از زیرمجموعه های پتروشیمی جم و سازمان بازنشستگی) با اعلام اینکه بیشتر شرکت های پتروشیمی های ایران با تمرکز خاصی روی بازار پتروشیمی چین کار می کنند، افزود: با هدف متنوع سازی بازارهای صادرات پتروشیمی، سهم بازار چین را از 90 درصد به 50 تا 60 درصد کاهش داده ایم و به جای آن حجم فروش و صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای اروپایی را افزایش داده ایم.
    این مقام مسئول با بیان اینکه اکنون محصولات پتروشیمی جم به تمامی کشورهای جهان به استثنای آمریکای شمالی صادر می شود، یادآور شد: بر این اساس «اقیانوسیه» به جمع بازارهای پتروشیمی کشور اضافه شد.
    وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی ماهانه یک کانتینر محصولات پتروشیمی و پلیمری به نیوزیلند صادرات می‌شود، تاکید کرد: پتروشیمی جم یکی از بزرگترین مجتمع‌های پتروشیمی کشور بوده که حدود یک میلیون و 100 هزار تن اتیلن و 300 هزار تن پروپیلن تولید و این محصول را به شرکت پروپیلن جم تحویل می‌دهد.
    مدیرعامل پتروشیمی تاپکو خاطرنشان کرد: مشکلات لجستیک که سبب شده سرعت بارگیری و حمل کالا از عسلویه به مقصد جبل علی یا بندرعباس و از آنجا به کشورهای دیگر طولانی و کند باشد را از مهمترین مشکلات صادرات محصولات پتروشیمی ایران است.
    یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، با حضور600 شرکت داخلی و بیش از 530 شرکت خارجی از 23 کشور، در تهران برپاست.
    میزان استقبال شرکت های بین المللی از این نمایشگاه بیشتر شده به طوری که نسبت به آخرین نمایشگاه دوران تحریم یعنی نمایشگاه نهم، حدود 100 درصد و میزان رشد شرکت های خارجی نسبت نمایشگاه دهم نیز 21 درصد افزایش رشد داشته است.
    کشورهای بلژیک، دانمارک، آلمان، فنلاند، فرانسه، یونان، هند، صربستان، ایتالیا، کره جنوبی، اتریش، لوکزامبورگ، سوئیس، اسپانیا، انگلیس، تایلند، چک، قبرس، ترکیه، تایوان، چین، ژاپن و امارات در این نمایشگاه شرکت کردند که این تعداد شرکت کننده نشان دهنده جایگاه صنعت پتروشیمی کشورمان در عرصه بین المللی است.
    از سوی دیگر برخی از کشورها مانند پاکستان و عراق نیز هیات هایی را به این نمایشگاه اعزام کرده اند.
    در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، شرکت های خارجی با ظرفیت و توان شرکت های ایرانی آشنا شدند و زمینه تعامل گسترده تر با صنعت پتروشیمی ایران فراهم شده است.

    برچسب ها