عصر خودرو

عقب گرد تورم تا تک رقمی

عصر بازار- اعلام بانک مرکزی در رابطه با تغییرات تورم در شهریورماه از این حکایت دارد که نرخ تورم که چند ماهی دو رقمی شده بود بار دیگر در پایان تابستان به محدوده تک رقمی برگشت.

عقب گرد تورم تا تک رقمی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر بازار» به نقل از ایسنا، بانک مرکزی تورم سالانه در شهریورماه را 9.9 درصد اعلام کرده است، این در حالی است که از خرداد ماه نرخ تورمی که بانک مرکزی اعلام می‌کرد روندی فزاینده طی کرده و به بیش از 10 درصد رسیده بود و حتی برای مرداد ماه 10 درصد اعلام شد، اما در پایان شهریورماه با کاهش یک درصدی همراه بوده است.

    بنابراین گزارش تورم نقطه به نقطه (تغییرات شاخص در شهریورماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل) 8.4 درصد بوده که نسبت به ماه قبل حدود 0.2 درصد کاهش دارد. همچنین تورم ماهانه 0.3 درصد اعلام شده است.

    اما در روزهای اخیر مرکز آمار در گزارش خود نرخ تورم شهریورماه 8.1 درصد اعلام کرده که نسبت به مرداد ماه ثابت مانده است. همچنین تورم نقطه به نقطه هشت درصد گزارش شده بود.

    در حال حاضر اختلاف آمار تورمی بین بانک مرکزی و مرکز آمار به حدود دو درصد می‌رسد. بانک مرکزی از مرداد ماه شاخص کالا و خدمات را بر مبنای 100 = 1395 اعلام می‌کند در حالی که سال پایه مرکز آمار همچنان 100=1390 است.

    برچسب ها