عصر خودرو

قیمت مس در دو راهی سقوط و صعود

عصر بازار: مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس درباره پیش‌بینی‌های افت قیمت جهانی مس، گفت: در مقابل، بعضی از موسسات هستند که نسبت به آینده بازار مس ابراز امیدواری و پیش بینی می‌کنند که قیمت مس تا پایان سال جاری افزایش یابد.

قیمت مس در دو راهی سقوط و صعود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، احمد مرادعلیزاده به اقدامات صورت گرفته در خصوص صادرات محصولات این شرکت به بازارهای خارجی پرداخت و اظهار کرد: در سال گذشته شرکت مس حدود 150 هزار تن کنسانتره به چین، 42 هزار تن مس کاتد به ترکیه و حدود 8000 تن مس کاتد به امارات متحده عربی صادرات داشته است.

    مرادعلیزاده افزود: در همین سال کشور ما در خصوص تولیدات حاصل از فرآیند ذوب مس با تولید 233 هزار تن رتبه نوزدهم دنیا و هفتم آسیا را به دست آورد.

    وی درباره کل تولیدات مس پالایش‌شده ایران در سال 2014 اظهار کرد: در سال گذشته تولیدات مس پالایش‌شده ایران 198 هزار تن بود که با این حجم از تولید رتبه بیست و سوم را در این زمینه در دنیا بدست آورد، به طوریکه سهم تولید مس ایران در دنیا در این سال 0.9 درصد بود.

    مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس به دیگر اقدامات صادراتی شرکت مس پرداخت و از در پیش گرفتن سیاست صادرات مستقیم به کشورهای مختلف خبر داد و ادامه داد: در سال گذشته موفق به صادرات مستقیم مس کاتد به کشور هند و انعقاد قرارداد بلندمدت صادرات به صورت مستقیم به مصرف‌کنندگان در کشور چین شدیم.

    مرادعلیزاده ضمن اشاره به پیش بینی بدبینانه موسسه گلدمن ساچز در خصوص افت قیمت مس، در عین حال خاطر نشان کرد: در مقابل، بعضی از موسسات هستند که نسبت به آینده قیمت مس ابراز امیدواری و پیش بینی می کنند که قیمت مس تا پایان سال جاری افزایش خواهد یافت.

    وی ادامه داد: موسسه Capital Economics از این نظر خوش بینانه حمایت می کند و معتقد است قیمت مس تا اواخر سال جاری، به دلیل وقفه ها و کاهش تولید در بخش معدن، رشد قابل ملاحظه ای خواهد داشت. این موسسه اعتقاد دارد قیمت مس در اواخر سال جاری به 6250 دلار در تن و در سال 2016 به سطح 7000 دلار در تن برسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها