عصر خودرو

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای شرکت‌های تولیدی

عصر بازار- مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال بودجه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای شرکت‌های تولیدی که در حوزه صادراتی فعالیت دارند، اختصاص یافته است.

بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای شرکت‌های تولیدی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر بازار» به نقل از ایسنا ، محمدرضا مودودی اظهار کرد: آنچه که در خصوص کریدور سبز نتیجه‌بخش بود، این است که ما فهرستی از شرکت‌های خوب که مشروعیت لازم را داشته و برندها و صادرکنندگان مطرح ما بشمار می‌روند، در اختیار گمرک قرار دادیم و آن‌ها از طریق همان روابطی که با کشور روسیه داشتند، این اسامی را معرفی کردند و محصولات آن‌ها نیز مورد آزمایش قرار گرفته است.

    وی ادامه داد: مقرر شد گمرک تشریفاتی را که برای سایر صادرکنندگان تعیین کرده‌اند، با توجه با جایگاه و مزیت‌ این شرکت‌ها، برای آن‌ها استثنا قائل شوند. این شرکت‌ها بیشتر در حوزه‌های صنعت لبنیات، آبزیان و بخش کشاورزی فعال هستند.

    مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: آن چیزی که مهم بود، مشکلات مربوط به قیمت اظهار شده گمرکی است که طی رایزنی قرار شد این مشکل رفع شود و قیمتی لحاظ شود که به آن مالیات سنگین وارد نگردد.

    مودودی با اشاره به اختصاص یارانه سود تسهیلات به واحدهای تولیدی با بیان اینکه ما در خصوص سود تسهیلات تقسیم استانی انجام نداده‌ایم، تصریح کرد: در حال حاضر برای توسعه تسهیلات بسته حمایت از صادرات غیرنفتی در قالب مصوبه‌ای توسط معاون اول رییس‌جمهور ابلاغ شده که بر اساس آن ما دو بودجه در نظر گرفته‌ایم که یکی 120 میلیارد تومان و دیگری 100 میلیارد تومان است. این مبلغ اخیر برای یارانه‌ سود تسهیلات برای شرکت‌های تولیدی که صادرات انجام می‌دهند، لحاظ شده است.

    وی اضافه کرد: همچنین آن 120 میلیارد تومان نیز برای توسعه زیرساخت‌ها و کمک‌های غیرمستقیم به واحدهای تولیدی بوده و بخشی از آن هم مربوط به حمایت‌هایی نظیر یارانه سود تسهیلات به تجار است.

    برچسب ها