عصر خودرو

پیش بینی بلومبرگ از تولید نفت ایران

عصر بازار- کاهش سرمایه‌گذاری‌ها در ۵ کشور ایران، عراق، ونزوئلا، نیجریه و لیبی باعث می‌شود تولید نفت این کشورها از ابتدای سال ۲۰۱۸ روند افزایشی نداشته باشد.

پیش بینی بلومبرگ از تولید نفت ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، سرمایه‌گذاری اندک به ویژه در تولید و اکتشافات بالادستی می‌تواند عرضه نفت را از اوایل سال 2018 تحت تأثیر جدی قرار دهد. این سرمایه‌گذاری به ویژه در 5 کشور ملموس‌تر خواهد بود.

    ادمورس رئیس تحقیقات کومودیتی‌ها در سیتی‌گروپ اعلام کرد: کشورهای ایران، عراق، ونزوئلا، لیبی و نیجریه ممکن است در سال جاری میزان تولیدشان را افزایش دهند، اما به دلیل محدودیت‌های تولیدی که در این کشورها وجود دارد ادامه افزایش تولید ممکن نخواهد بود.

    مورس گفت: به دلیل ترس از کاهش سهم در بازار، کشورهای عضو اوپک به شدت تولیدشان را افزایش می‌دهند، اما باید این افزایش‌ها برنامه‌ریزی شده باشد تا بازار را تحت تأثیر قرار ندهد.

    به گفته رئیس سیتی‌گروپ امکان روند افزایشی آنها بی‌انتها نخواهد بود، چرا که شواهدی وجود دارد که شرکت‌های بزرگ نفتی که بتوانند سرمایه‌گذاری‌های جدیدی انجام دهند، وجود ندارد. این مسئله به ویژه در مورد آن 5 کشور یادشده بیشتر مشهود است.

    برچسب ها