عصر خودرو

احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی در ایران با سرمایه گذاری کشور قبرس

عصر بازار- ایران و قبرس با امضای دو تفاهم نامه ، همکاری های خود را در زمینه های انرژی و سایر فعایت های اقتصادی از جمله صنعت ، تجارت ، تولید ، خدمات مالی ، حمل و نقل ، گردشگری ، بهداشت ، آموزش و نوآوری افزایش می دهند .

احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی در ایران با سرمایه گذاری کشور قبرس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر بازار» به نقل از  صداوسیما، براساس این تفاهم نامه های همکاری که در نشست مشترک اقتصادی هیئت تجاری ایران و قبرس به امضای مدیران شرکت های سرمایه گذاری اقتصادی دو کشور رسید قبرس متعهد شده است بعنوان یک کشور واسطه علاوه بر ایجاد شرایط لازم برای توسعه صادرات و فعالیت های اقتصادی ایران در سایر کشورهای اروپایی زمینه سرمایه گذاری احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی را در جمهوری اسلامی ایران با استفاده از فاینانس فراهم کند .

    معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه برگزاری این مراسم   جذب سرمایه گذاری های خارجی را از برنامه های مهم دولت دوازدهم برشمرد و گفت : براین اساس کشور قبرس می تواند نقش موثری برای افزایش صادرات ایران به کشورهای اروپایی و همچنین توسعه فعالیت های نوآورانه در بخش های نفت ، پتروشیمی ، انرژی و دارو در کشور ایفا کند .

    سیدحسن هفده تن با تاکید برلزوم توسعه مناسبات ایران و قبرس ابراز امیدواری کرد: فعالان اقتصادی و کارافرینان دو کشور بتوانند حجم تجاری دوکشور را بیش از پیش افزایش دهند .

    در این مراسم رئیس دفتر رئیس جمهور کشور قبرس که در راس هیئتی اقتصادی به ایران سفر کرده است تعمیق روابط دو کشور را خواستار شد و گفت : قبرس به عنوان یک کشور اروپایی تمایل دارد پلی برای رابطه ایران و اتحادیه اروپا باشد .

    میکائیل سوفو کلئیس با اشاره به ابعاد قدرتمند اقتصادی قبرس از علاقه مندی کشورش برای توسعه پیوندهای دوکشور در زمینه های تجاری ، اقتصادی و اموزشی خبر داد .

    وی قبرس را یکی از رقبای قوی ومهم صنعتی و تجاری در دنیا دانست و گفت : کار با ایران می تواند قبرس را به رقیبی واقعی در دنیای تجارت تبدیل کند .

    میکائیل سوفو کلئیس همچنین به تاریخ مشترک دوکشور اشاره کرد و افزود : برخی از قوانین سیستم های عمومی ،بانکی و ...میان ایران وقبرس باید بر اساس سیاست ها و قوانین بین المللی استاندارد سازی شود .

    براساس تفاهم نامه هایی که امروز امضا شد دو طرف موافقت خود را برای کمک به توسعه فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در زمینه های مهم اقتصادی و تجاری اعلام کردند .
    در این مراسم تفاهم نامه های همکاری به امضای مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و فدراسیون صنعت و تجارت کشور قبرس رسید .

    برچسب ها