عصر خودرو

نوسان نفت در اطراف بالاترین قیمت ۲ سال گذشته

عصر بازار- پس از اینکه اعلام شد ذخایر نفت آمریکا کاهش یافته است، قیمت نفت برنت در نزدیکی بالاترین رقم در ۲۶ ماه گذشته در نوسان است.

نوسان نفت در اطراف بالاترین قیمت ۲ سال گذشته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، پس از اینکه اعلام شد ذخایر نفت آمریکا به طور غیرمنتظره ای با افزایش تولید پالایشگاه‌ها کاهش یافته است و همچنین باتوجه به تهدید ترکیه برای توقف صادرات نفت کردستان عراق، قیمت نفت امروز افزایش یافت و قیمت نفت برنت در نزدیکی بالاترین رقم در 26 ماه گذشته که روز گذشته ثبت شد، در نوسان است.

    هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 20 سنت کاهش 58.24 دلار فروخته شد. نفت برنت در ساعات اولیه معاملات به 59.49 دلار، بالاترین رقم از جولای 2015 رسیده بود که 34 درصد از کمترین قیمت سال 2017 نیز بیشتر است.

    نفت خام آمریکا با 8 سنت افزایش 51.96 دلار معامله شد. این نوع نفت نیز در ساعات اولیه معاملات به 52.43 دلار بالاترین رقم 5 ماه گذشته رسیده بود.

    قیمت با توافق کاهش تولید اوپک و هم‌پیمانانش مبنی بر کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه ای تقویت شده است. هرچند به علت نگرانی‌هایی در مورد رشد تولید نفت آمریکا که می‌تواند بر فزونی عرضه بیفزاید، رشد قیمتی نفت خام آمریکا از نفت برنت عقب ماند.

    آمارهای امریکن پترولیوم در تضاد با انتظار بازار دیروز نشان داد با افزایش تولید پالایشگاه‌های آمریکا، ذخایر نفت آمریکا 761 هزار بشکه هفته گذشته کاهش یافت درحالی‌که ذخایر بنزین افزایش و فرآورده‌های نفتی کاهش یافت.

    بر اساس این آمار، میزان مصرف نفت خام پالایشگاه‌ها 1.3 میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

    ریک اسپونر، تحلیلگر بازار نفت گفت: «درحال حاضر، روند افزایشی در بازار وجود دارد. »

    برچسب ها