عصر خودرو

بورس در انتظار گزارشات شش ماهه شرکت ها

عصر بازار- چند روزی است که شاخص بورس یک روز در میان مثبت و منفی می شود که نشان دهنده انتظار سهامداران برای انتشار گزارشات شش ماهه شرکتهاست.

بورس در انتظار گزارشات شش ماهه شرکت ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، امروز شاخص کل بورس با ثبت رشد 190 واحدی در ارتفاع 85 هزار و 819 واحد ایستاد، طی معاملات روزی جاری ارزش معاملات بورس بالغ بر 307 میلیارد تومان و حجم معاملات معادل 818.5 میلیون سهم شد.

    در این روز تمامی شاخص های منتخب بورس یکدست سبزپوش بودند، نماد ومعادن با 50.4 واحد، آپ با 31 واحد، کگل با 30 واحد، خساپا با 26.5 واحد، فولاد 26 واحد و همراه با 23.5 واحد بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص بورس گذاشتند و در مقابل کچاد با 26.8 واحد بیشترین تاثیر منفی را داشت.

    نمادهای پربیننده امروز شامل های وب، چدن، خودرو، خساپا، وبلمت، فایرا و شتران بود، امروز حقوقی های وب 40 میلیون عرضه کرد تا بالاخره موفق شد صف خرید این سهم را عرضه کند!با این وجود امروز نیز این سهم با رشد تقریبا 5 درصدی به کار خود پایان داد، چدن و فایرا نیز با رشد 5 درصدی صف خرید بودند مابقی نمادها نیز متعادل بودند.

    صدرنشینی بازار امروز با بیشترین رشد قیمتی به نمادهای های وب، شدوص، فایرا، چدن، خزر، لبوتان و وخارزم تعلق گرفت و نمادهای قنقش، قلرست، فلوله، وصنا، لسرما، کترام و قصفها با بیشترین افت قیمتی در انتهای جدول معاملات نشستند.

    روز جاری نمادهای تپمپی  و خاذینح به گردونه معاملات بازگشتند و ثاختح، فخوز و دفارا متوقف شدند، در پایان معاملات نیز نماد بسرمایه گذاری خوارزمی با 115 میلیون بیشترین حجم معامله را در اختیار داشت و داده گستر عصر نوین- های وب با 24 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات بازار را به خود تخصیص داده بود.

    در مجموع باتوجه به کاهش نرخ سود بانکی، ثبات قیمتهای جهانی، تصمیم یکسان سازی نرخ ارز و قرار دادهای گروه خودرو به نظر می رسد وضعیت کلی بازار مثبت باشد. هم اکنون سهامداران منتظر گزارشات شش ماهه جهت تصمیم گیری بهتر هستند و هجوم گزارش فعالیتهای تولید و فروش نیز به دلیل اینکه مبلغ فروش فاکتوری برای ارزیابی سود شش ماهه شرکتهاست، مورد توجه سهامداران قرار گرفته اند.

    برچسب ها