عصر خودرو

از روز گذشته؛

اطلاعات نهادهای مالی مجوزدار از بورس منتشر می‌شود

عصر بازار- اطلاعات تمامی نهادهای مالی دارای مجوز سازمان بورس از روز گذشته روی سایت قرار گرفت.

اطلاعات نهادهای مالی مجوزدار از بورس منتشر می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، شفاف سازی اطلاعات نهادهای پولی و مالی یکی از تاکیدات دولت در چهارسال گذشته بوده و در این راستا بانک مرکزی و سازمان بورس اقدامات متعددی انجام داده است و این مساله با لغو تحریم های هسته ای و افزایش تعاملات بین المللی ایران سرعت بیشتری گرفته است. بانک مرکزی از دو سال پیش تاکید به اصلاح صورت های مالی بانک ها داشته است و این مساله تا جایی بود که حتی نماد بانک هایی که همکاری لازم با بانک مرکزی در این زمینه نداشتند نیز تا اصلاح صورت های مالی متوقف ماند.

    بورس شفاف‌تر می‌شود

    سازمان بورس نیز در این زمینه اقدامات متعددی انجام داده است که قرارگیری اطلاعات تمامی نهادهای مالی دارای مجوز سازمان بورس بر روی سایت از جمله اقدامات مهم در این زمینه بوده است. کارشناسان بازار سرمایه این مساله را گامی اساسی برای شفاف تر شدن بورس و عملکرد مالی شرکت های بورسی عنوان می کنند و تاکید دارند روند ثبت شرکت های بورسی روی سامانه کدال باید تسریع پیدا کند.

    کارشناسان با اشاره به اهمیت دسترسی عموم به اطلاعات می گویند، فساد مالی نتیجه پنهان کاری و گزارشگری مالی غیر شفاف است و اگر گزارشگری بخش اقتصادی کشور شفاف باشد در صورتی که معاملات غیرعادی بین مدیران و شرکت یا سوء برداشت و تقلبی صورت گیرد به سرعت مشخص می‌شود.

    برچسب ها