عصر خودرو

صادرات زعفران به ۵۴ کشور جهان

عصر بازار- براساس آمار گمرک در پنج ماهه نخست سال جاری بیش از ۶۸ تن زعفران به کشورهای مختلف جهان صادر شده است که از این میزان ۴۶ تن به صورت فله بوده است.

صادرات زعفران به ۵۴ کشور جهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، آمار مقدماتی گمرک جمهوری اسلامی ایران از تجارت خارجی پنج ماهه نخست سال جاری حاکی از آن است که در این مدت بیش از 68 تن زعفران به صورت ساییده شده، پودر در بسته بندی‌های 10 تا 30 گرم ، زعفران با بسته بندی کمتر از 10 گرم و همچنین زعفران به صورت فله به کشور‌های مختلف جهان صادر شده است.

    براساس صادرات این حجم زعفران به کشور‌های مختلف درآمد 92 میلیون و 350 هزار و 930 دلاری نصیب کشور شده است.

    لازم به ذکر است که ارزش ریالی این حجم صادرات بالغ بر 300 میلیارد و 182 میلیون و 612 هزار و 176 تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

    در این میان زعفران به 54 کشور جهان صادر شده که از جمله آن‌ها می‌توان به امارات متحده عربی، ایالات متحده آمریکا، انگلستان، آلمان، چین، فرانسه، پاکستان، قطر، بحرین، ایتالیا، سنگاپور، ژاپن و فیلیپین اشاره کرد.

    در بین خریداران زعفران ، امارات متحده عربی با خرید بیش از 19 تن زعفران از ایران به بزرگترین مشتری این محصول در این مدت تبدیل شده است که درآمد 29 میلیون و 84 هزار و 867 دلاری را نصیب کشور کرده است.

    پس از امارات متحده عربی کشور هنگ کنگ با خرید بیش از15 تن زعفران از ایران دومین مشتری این محصول در مدت ذکر شده بوده است که درآمد 23 میلیون و 180 هزار و 342 دلاری را برای کشور کسب کرده است.

    دراین میان اسپانیا به عنوان سومین مشتری، بیش از 14 تن زعفران از ایران خریداری کرده که 15 میلیون و 204 هزار و 235 دلار برای کشور درآمد داشته است.

    برچسب ها