عصر خودرو

افزایش ۱۰ درصدی مبادلات اقتصادی تهران - پکن

عصر بازار- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: حجم مبادلات اقتصادی و تجاری تهران و پکن در شش ماهه اول سال ۲۰۱۷ نسبت به مدت مشابه بیش از ۱۰درصد رشد داشته است و با توجه به انجام مذاکرات و رایزنی‌ها بین طرفین، آینده تعاملات دو کشور مثبت ارزیابی می‌شود.

افزایش ۱۰ درصدی مبادلات اقتصادی تهران - پکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر بازار» به نقل از ایسنا،  مسعود کرباسیان در شصت‌وهشتمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین و در حاشیه مراسمی که به همین مناسبت در سفارت این کشور در تهران برگزار شده بود، گفت: مایع خرسندی است که به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و رئیس طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در مراسم روز ملی چین حضور دارم تا از طرف خود و دولت و ملت ایران این روز را به دولت و ملت چین تبریک بگویم.

    وی ادامه داد: بزرگداشت روزها و جشن‌های ملی از سوی کشورها و دعوت از دوستان و علاقه‌مندان، موجب تعمیق و گسترش دوستی بیشتر بین دولت‌ها و ملت‌ها می‌شود و ما اینگونه مراسم و برنامه‌ها را تشویق و تایید می‌کنیم.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با اشاره به وجود علاقه و دوستی بین تهران و پکن خاطرنشان کرد: این روابط در طول تاریخ همواره دوستانه و سازنده بوده و مبادلات فرهنگی و اقتصادی باعث بالندگی و پیشرفت دو کشور و رفاه ملت‌ها شده است.

    کرباسیان خاطرنشان کرد: فرهنگ پربار و غنی دو ملت، خصلت و ویژگی برجسته این دو تمدن محسوب می‌شود. معیارهایی مانند استقامت، تلاش و کوشش، امیدواری به آینده و نفی ظلم و استبداد از جمله ویژگی‌های این تمدن‌های بالنده است.

    وی با بیان اینکه در عصر جدید، ایران و چین با بهره‌گیری از سرمایه اجتماعی و فرهنگی تاریخی بین دو ملت تلاش می‌کنند تا علاوه بر همکاری در سایر حوزه‌ها ظرفیت‌های اقتصادی فی‌مابین را به اشتراک بگذارند، افزود: تهران و پکن تلاش می‌کنند تا ضمن تامین رفاه و امنیت برای دو ملت برای توسعه و آبادانی منطقه پیرامون خود هم تلاش کنند.

    وزیر اقتصاد ادامه داد: ابتکار رئیس‌جمهور چین در ارتباط با طرح «یک کمربند، یک جاده» با اتکا بر میراث تاریخی مشترک فرهنگی و همکاری‌های اقتصادی موسوم به جاده ابریشم بین تمدن‌های عظیم دو ملت شاهدی بر عمق و اهمیت روابط دو کشور و تاثیرات جهانی آن است.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با تاکید بر اینکه ایران از ابتکار «یک کمربند، یک جاده» حمایت می‌کند، افزود: ما از کلیه اقداماتی که به توسعه، پیشرفت و آبادانی کشورهای در مسیر جاده ابریشم بینجامد، حمایت و پشتیبانی جدی خواهیم کرد.

    وی ادامه داد: در حوزه همکاری‌های اقتصادی و تجاری دوجانبه، چین شریک اول ایران است.

    کرباسیان حجم مبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در حوزه‌های مختلف در سال 2016 را بیش از 45 میلیارد دلار دانست و گفت که در شش ماهه اول سال2017نسبت به مدت مشابه بیش از 10درصد رشد داشته است.

    وی خاطرنشان کرد: برپایه سیاست‌های کلی نظام و تاکیدهای مقام‌های عالی کشورمان توسعه، تحکیم و گسترش همه‌جانبه روابط با همه کشورها بر پایه احترام و رعایت منافع متقابل از اصول کلی سیاست خارجه ایران است. بنابراین با هدف گسترش و تعمیق روابط دوجانبه با کشور چین مذاکرات خوبی با بخش‌های اقتصادی و موسسات مالی این کشور در دست انجام است که باعث تقویت روابط اقتصادی دو کشور خواهد شد.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در پایان تصریح کرد: چین در حوزه همکاری‌های اقتصادی شریک اول ایران است و در چند ماه آینده شاهد گسترش همکاری‌های بیشتر بین تهران و پکن خواهیم بود. همچنین در ماه‌های آینده پیرامون خط اعتباری‌ای که چین برای تعاملاتش با ایران اختصاص داده است، مذاکرات بیشتری انجام خواهد گرفت.

    برچسب ها