عصر خودرو

با حضور نمایندگان صنعت مواد غذایی و صنعت قند و شکر برگزار شد:

سومین کارگاه تخصصی راهبری شرکتی در بورس تهران

عصر بازار- نشست تخصصی راهبری شرکتی با هدف ارتقای سطح دانش و مهارت مدیران ارشد شرکت ها، روز دوشنبه مورخ ۳ مهر در محل تالار حافظ، با حضور نمایندگان شرکت های صنعت مواد غذایی و صنعت قند و شکر پذیرفته شده در بورس تهران برگزار شد.

سومین کارگاه تخصصی راهبری شرکتی در بورس تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی بورس تهران، طوبی دهقانی مدیر امور ناشران  با اشاره به اینکه سومین سری از کارگاه های تخصصی راهبری شرکتی سال 96، دوشنبه 3 مهر در محل بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: صنعت مواد غذایی و صنعت قند و شکر به ترتیب شامل 20 و 12 شرکت فعال در بورس تهران می ­باشند. صنعت مواد غذایی در 9 طبقه از جمله تولید لبنیات، نان، نشاسته، خوراک دام و روغن­های حیوانی و نباتی فعالیت می کند. 

    وی اظهار داشت: ورود صنایع غذایی به بازار سهام شرکت‌ها را تشویق به ارتقای کیفیت محصولات و حفظ ثبات کیفی تولید در حد استاندارد می‌کند. شفافیت فعالیت‌های اقتصادی و دسترسی بیشتر به اطلاعات شرکت‌ها سبب شناخت بهتر مشتریان و بالا رفتن حس اعتماد در سرمایه‌گذاری‌ها خواهد شد.

    وی الزامات راهبری شرکتی را عامل موثری در حفظ حقوق سهامداران دانست و افزود: از سوی دیگر صنعت محصولات غذایی از صنایع غیرادواری هستند؛ به این معنا که در همه فصول سال و در وضعیت‌های اقتصادی مختلف، تقاضا برای محصولات این صنعت به طور دائم وجود دارد. همچنین صنعت محصولات غذایی یکی از صنایع مطرح بورس می باشدکه با توجه به تعداد بالای سهامداران خرد در این صنعت ، الزامات راهبری شرکتی عامل موثری در حفظ حقوق این سهامداران است.

    مدیر ناشران بورس تهران به معیارهای ارتقای راهبری شرکتی اشاره کرد و افزود: شرکت کنندگان در این دوره با معیارهایی که باعث ارتقا راهبری شرکت ها می شود آشنا شدند. بخش های  حقوق سهامداران، هیات مدیره و کمیته های آن، حسابرسی، افشا و اطلاع رسانی از جمله مواردی است که شرکت ها باید در تقویت آن تلاش مستمر داشته باشند.

    شایان ذکر است در این کارگاه به مباحثی چون معرفی راهبری شرکتی و نهادهای معتبر ارائه دهنده راهبری شرکتی در دنیا، مروری بر شاخص ­های راهبری شرکتی در دنیا، رتبه ­بندی شرکت ­ها در سایر بورس های دنیا از منظر راهبری شرکتی ،تشریح سابقه راهبری شرکتی در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته شده است.

    برچسب ها