عصر خودرو

مدیر عامل کارگزاری فیروزه آسیا عنوان کرد؛

رضایت سرمایه گذار داخلی، ضامن ورود سرمایه خارجی

عصر بازار- سیاست های دولت در چند سال گذشته حاکی از اهمیت و توجه به استفاده از پتانسیل های خارجی است و در اولویت برنامه های دولتمردان قرار گرفته است اما سرمایه گذاری خارجی نیاز به زمینه سازی دارد.

رضایت سرمایه گذار داخلی، ضامن ورود سرمایه خارجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، بهنام چاووشی مدیر عامل کارگزاری فیروزه آسیا با بیان مطلب فوق درباره اهمیت سخنرانی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: صحبت های رییس جمهور بازخورد خیلی خوبی در سطح جهان داشت و زمینه برای اعتماد سازی در سطح جهان را نسبت به رویکرد ایران نسبت به دنیا رقم زد.

    وی در ادامه افزود: این سخنرانی منجر به بررسی ظرفیت ها و پتانسیل های ایران از سوی سرمایه گذاران خارجی می شود اما در ادامه راه باید زمینه سرمایه گذاری در کشور نیز فراهم شود تا افراد حقیقی و حقوقی پس از بررسی هایی که می کنند به این نتیجه برسند که ایران نه تنها از جذابیت و پتانسیل لازم برای سرمایه گذاری برخوردار است بلکه زمینه سرمایه گذاری در آن فراهم است تا بدین ترتیب اعتماد سرمایه گذاران خارجی جلب شود.

    به گفته این کارشناس، بازار سرمایه بخشی از جلب اعتماد ناشی از فضای سیاسی کشورها و بخش دیگر ناشی از فرصت هایی است که باید برای سرمایه گذاران در کشور مقصد ایجاد شود.

    وی در این باره توضیح داد: یک عزم عمومی در بدنه حکومت و دولت برای ارتباط و تعامل حداکثری در سطح بین الملل وجود دارد اما باید برای عملیاتی شدن نتیجه این عزم کار را از سلسله مراتب پایین تر آغاز کرد. به عنوان نمونه اطلاح و تغییر مقرارات و آیین نامه های زائد یا تدوین مجدد در سطوح کلان انجام نمی گیرد بلکه بسیاری از معاونان، مدیران میانی و حتی کارشناسان در بخش های مختلف اقتصادی می توانند زمینه ساز اصلاح فرایندهای دست و پاگیر شود.

    چاووشی تصریح کرد: همگی تمایل دارند که سرمایه گذاری خارجی اتفاق بیفتد ولی متأسفانه خیلی اوقات در سطوح پایین تر نمی دانند باید چکار کنند و عملاً این اقدامات یا انجام نمی گیرد یا بعضاً آنقدر به تعویق می افتد که از دستور کار دولت ها خارج می شود و گاه فرصتی برای اینکه مقررات و آیین نامه های جدید تبدیل به قانون شوند فراهم نمی شود.

    عضو هیأت مدیره کارگزاری فیروزه آسیا خاطر نشان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات ما در بازار سرمایه به کوچک بودن آن برمی گردد. بازار سرمایه به دلیل حجم و ارزش پایین آن کم عمق است که همین کوچک بودن باعث مشکلاتی می شود که نه تنها بر سرمایه گذاری خارجی بلکه بر سرمایه گذار داخلی نیز اثر گذار است که این موضوع نیز به یکی دیگر از دلایل فرصت سوزی در بازار و پتانسیل های داخلی تبدیل می شود.

    وی با بیان اینکه ضامن ورود سرمایه خارجی حمایت از سرمایه و سرمایه گذار داخلی است، اظهار داشت: رونق در بازار سرمایه و بزرگ شدن آن اعتماد سرمایه گذاران داخلی و خارجی را چندین برابر می کند چون هر خدمتی که به سرمایه گذار داخلی در قالب تسهیل در معاملات، شفافیت در سرمایه گذاری و رفع قوانین و مقررات زائد صورت بگیرد عملاً یک سیگنال مثبت برای اعتماد به ایران به عنوان یک اقتصاد نوظهور از سوی سرمایه گذاران خارجی قلمداد می شود.

    برچسب ها