عصر خودرو

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران :

پذیرش کت باندها در بورس بعد از تائید کمیته فقهی

عصر بازار- مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به مذاکرات قبلی بازار سرمایه و صنعت بیمه درباره کت باندها، گفت: امکان پذیرش این اوراق بعد از تائید کمیته فقهی وجود دارد.

پذیرش کت باندها در بورس بعد از تائید کمیته فقهی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ،حسن قالیباف اصل درباره اینکه آیا آمادگی پذیرش کت باندها در بازار سرمایه وجود دارد، اظهار داشت: در گذشته اقدامات مشترکی بین صنعت بیمه و بازار سرمایه درباره طراحی اوراق مرتبط با بیمه انجام شد ولی قبل از هر اقدامی باید پذیرش این اوراق از نظر شرعی بررسی شده و در صورت اخذ تائیدیه از کمیته فقهی قابل پذیرش خواهد بود.

    وی در پاسخ به این سوال که کت باندها تا چه اندازه می توانند به عمق دهی به بازار به ویژه بازار اوراق بدهی کمک کنند، گفت: کت باندها نیز نوعی از ابزار تامین مالی است و قاعدتا می تواند باعث تنوع در بازار سرمایه و بازار بدهی شود.

    مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران خاطرنشان کرد که بازار سرمایه و صنعت بیمه می توانند با اقدامات مشترک درباره اوراق بیمه ای همکاری کنند.

    پیش از این، عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی از آغاز اقدامات مربوط به طراحی کت باندها برای عمق دهی به بازار بدهی در پژوهشکده بیمه خبر داده بود.

    برچسب ها