عصر خودرو

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران :

جذب ۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی برای توسعه صنعت پتروشیمی

عصر بازار- مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، با اشاره به اینکه با توجه به شرایط پساتحریم جذب سرمایه گذاری روبه بهبود است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳تا ۵میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی را پروژه‌های داخلی جذب کنیم.

جذب ۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی برای توسعه صنعت پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسکانیوز ،محمدعلی بساق‌زاده مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اظهار کرد: با توجه به گزارشات پنج ماهه امسال نسبت به سال گذشته شاهد رشد 5درصدی در تولید بودیم؛ یعنی حدود یک میلیون و 300 هزار تن افزایش داشته است. همچنین در رابطه با فروش محصولات داخلی حدود 8.10درصد و صادرات حدود 5درصد افزایش داشته است.

    او با اشاره به اینکه قیمت محصولات نسبت به سال گذشته رشد 10درصدی را تجربه کرده است، افزود: این قیمت ها بخاطر افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی و شرایط بازار بوده است.

    بساق‌زاده در رابطه با ایران پلاست، اظهار داشت: باتوجه به اینکه محصولات صنعت پتروشیمی در زنجیره تمام قسمت‌های صنعتی استفاده می شود و این امر باب مناسبی است که ما بتوانیم زمینه‌های مناسبی را بری این موضوع فراهم کنیم.

    او تاکید کرد: مواد پتروشیمی باید به گونه ای استفاده شود که قابل جذب در محیط زیست باشد تا باعث آلودگی محیط‌ زیست نشود، بنابراین در این زمینه اقدمات خوبی در کشور صورت گرفته است.

    مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، با بیان اینکه هم‌اکنون پتروشیمی پردیس سه مرحله تولید آزمایشی اوره را انجام داده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید تجاری آن ظرف یک ماه دیگر انجام شود. همچنین پتروشیمی کاوه مراحل پیش‌راه‌اندازی را طی کرده است و قرار است ظرف دو سه ماه آینده به مرحله تولید برسد.

    او تاکید کرد: انتظار می‌رود واحد متانول پتروشمی مرجان ظرف دو سه ماه آینده به تولید برسد. همچنین واحد تصفیه و متانول پتروشیمی بوشهر امسال در مدار سرویس قرار خواهد گرفت.

    بساق‌زاده با اشاره به اینکه با توجه به شرایط پساتحریم جذب سرمایه گذاری روبه بهبود است گفت: علی‌رغم این که آمریکا موانع بانکی را ایجاد کرده، اما باز هم جذب سرمایه‌گذاری شتاب و سرعت بیشتری به خود گرفته است. خوشبختانه کشورهای چین، کره ، ژاپن و کشورهای اروپایی قراردادهای تحت عنوان فاینانس با ایران امضا کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 3تا 5میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی را پروژه‌های داخلی جذب کنیم.

    برچسب ها