عصر خودرو

جذب سرمایه گذاری و فاینانس؛ تنها راه حل اقتصاد ایران

عصر بازار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزایش قیمت نفت به ۸۰ دلار را در شرایط موجود غیرممکن دانست و جذب سرمایه گذاری خارجی و فاینانس را تنها راه حل برای اقتصاد کشور عنوان کرد.

جذب سرمایه گذاری و فاینانس؛ تنها راه حل اقتصاد ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، معصومه آقاپور علیشاهی درباره دریافت فاینانس و تاثیر آن بر اقتصاد کشور، اظهار داشت: باید برخی از واقعیت‌ها را بپذیریم؛ درحال حاضر با شرایط قیمت نفتی که در جهان وجود دارد هیچ امیدی به افزایش قیمت جهانی نفت نیست.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تکنولوژی جدید نفت شیل که در آمریکا استخراج می‌شود دیگر هیچ امیدواری برای رسیدن نفت به قیمت 80 دلاری وجود ندارد و باید با آن خداحافظی کنیم، گفت: تنها راه‌حل ایران در شرایط فعلی جذب سرمایه‌گذاری خارجی و فاینانس است.

    نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به‌غیر از منابع نفتی، منابع خاص دیگری نیز شامل منابع عمرانی، منابع معدنی و راه‌ها وجود دارند که همه آنها می‌تواند با مشارکت و سرمایه‌گذاری خارجی انجام شوند.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید به فاینانس‌ها بد بین باشیم، اضافه کرد: فاینانس‌های دریافت شده از دو جهت برای ما برد- برد هستند، کشورهای سرمایه‌گذار در کشور برای ما تامین امنیت می‌کند و اینکه بخواهد رابطه سیاسی خود را با ما برهم بزند به حداقل می‌رسد.

    آقاپورعلیشاهی با بیان اینکه مطمئن باشید کارشناسان خارجی سرمایه‌گذار تمامی جوانب را در نظر می‌گیرند، تصریح کرد: بیشتر فاینانس‌ها از منافع پروژه‌ها بهره‌برداری می‌کنند و بسیار به دریافت آنها خوش‌بین هستم و با این اقدام بدون هزینه تکنولوژی وارد می‌کنیم.

    عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه در جذب فاینانس‌ جای هیچ گونه نگرانی نیست، گفت: کشور مراحل توسعه‌ یافتگی را یکی پس از دیگر برمی‌دارد و همچنین تا سال 1400 ایران رتبه ششم جهان در شاخصه اقتصادی را کسب می‌کند؛ ایران تمامی منابع را دارد و تنها به سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

    وی تصریح کرد: جذب فاینانس‌ها بدهی نیست بلکه مشارکت در طرح‌های عمرانی کشور است.

    برچسب ها