عصر خودرو

تسویه موفق ۲ هزار میلیارد تومان گواهی سپرده بانک پارسیان

عصر بازار- مبلغ ۲هزار میلیارد تومان اوراق گواهی سپرده عام بانک پارسیان که سال گذشته در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران منتشر شده بود، امروز با موفقیت تسویه شد. به این ترتیب پنجمین فقره اوراق تأمین مالی با تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی تأمین سرمایه لوتوس پارسیان و ضمانت بانک پارسیان، با موفقیت تسویه نهایی شد.

تسویه موفق ۲ هزار میلیارد تومان گواهی سپرده بانک پارسیان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، این اوراق به منظور تأمین مالی بانک پارسیان برای اعطای تسهیلات به طرح‌های نیمه‌تمام و تأمین سرمایه در گردش، به مبلغ کل 20.000 میلیارد ریال، نرخ 15.5 درصد، مواعد پرداخت سود ماهانه، با سررسید یکساله در تاریخ سوم مهرماه 1395منتشر شده بود.

    تأمین سرمایه لوتوس پارسیان متعهد پذیره‌نویسی و بازارگردان این اوراق با نماد (پارس 9607) بوده است. این نماد از تاریخ اول آبان 1395 در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران بازگشایی و قابل معامله شد.

    تسویه نهایی این اوراق شامل پرداخت اصل مبلغ اسمی و نیز آخرین سود سه ماهه اوراق بود که در سررسید 96/7/3 توسط بانک پارسیان با موفقیت انجام شد.

    پیش از این نیز چهار فقره اوراق دیگر شامل اوراق مشارکت شرکت واسپاری سپهر صادرات، اوراق مشارکت سایپا، اوراق مشارکت مجد مشهد و اوراق مرابحه مگاموتور که با مشاوره عرضه، تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی تأمین سرمایه لوتوس پارسیان و ضمانت بانک پارسیان منتشر شده بود، به ترتیب در خرداد، مرداد، شهریور و دی ماه سال گذشته با موفقیت توسط بانک پارسیان تسویه و پرداخت شده بود.

    پایبندی ارکان انتشار اوراق به تعهدات، ضمن اعتمادسازی در بازار سرمایه کشور، به رشد و توسعه روزافزون این بازار کمک خواهد کرد. تأمین سرمایه لوتوس پارسیان که همواره خود را ملزم به ایفای تعهدات می‌داند، امید دارد با تداوم این روند در بازار سرمایه ایران در این مسیر گام بردارد.

    برچسب ها