عصر خودرو

مقام ارشد شرکت نفت :

سقف صادرات نفت ۲.۶ میلیون بشکه‌‌‌ای ایران تا پایان سال

عصر بازار- یک مقام ارشد شرکت نفت ایران در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرد: در ماه‌های باقی‌مانده از سال ۲۰۱۷ ایران صادرات نفت و میعانات گازی خود را مجموعاً در رقم ۲.۶ میلیون بشکه در روز ثابت نگه خواهد داشت.

سقف صادرات نفت ۲.۶ میلیون بشکه‌‌‌ای ایران تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، سعید خوشرو یکی از مقامات ارشد شرکت ملی نفت ایران، امروز طی مصاحبه‌ای با رویترز از برنامه ایران برای نگه داشتن سطح صادرات نفت و میعانات گازی در 2.6 میلیون بشکه روزانه در روزهای باقی‌مانده از سال 2017 خبر داد.

    وی افزایش تقاضای نفت در بازار داخلی و کاهش نفت انبار شده ایران را از جمله دلایل عدم افزایش صادرات نفت و میعانات گازی ایران عنوان کرد.

    معاون امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران افزود: در صادرات میعانات گازی به دلیل بروز مشکل فنی در میدان گازی پارس جنوبی با مشکل مواجه هستیم و تعمیرات و نگهداری مورد نیاز یک تا دو ماه طول خواهد کشید.

    خوشرو در حاشیه اجلاس صنعتی اپک در سنگاپور، افزود: ایران طی 15 ماه گذشته به طور متوسط روزانه 550 هزار بشکه در روز میعانات گازی و نفت فوق سبک تولید کرده که به دلیل بروز مشکل فنی این رقم به 450 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

    وی تأکید کرد: پس ظرفیت صادرات میعانات گازی ایران در روزهای باقی‌مانده از سال 2017 بیشتر از 450 هزار بشکه در روز نخواهد بود.

    بنا به اعلام منابع آگاه، شرکت ملی نفت ایران همچنین به خریداران آسیایی میعانات گازی خود به طور رسمی اعلام کرده است که از ماه اکتبر حجم صادرات میعانات گازی خود را کاهش خواهد داد.

    طی ماه‌های گذشته و در نتیجه لغو تحریم‌های نفتی علیه ایران این کشور بخش قابل توجهی از نفت انبار شده خود را به چرخه صادرات آورده و عملاً صادرات خود را افزایش داده است.

    شرکت ملی نفت ایران همچنین تولید میعانات گازی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را افزایش خواهد داد که در حال حاضر ظرفیت هر کدام از آنها 120 هزار بشکه در روز است.

    برچسب ها