عصر خودرو

ایران و عراق قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک نفتی امضا می‌کنند

عصر بازار- وزیر نفت عراق گفت، عراق در آینده نزدیک قراردادی با ایران برای سرمایه گذاری مشترک در دو میدان نفتی امضا می کند.

ایران و عراق قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک نفتی امضا می‌کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق در کنفرانسی خبری در بغداد گفت، کشورش در عین حالی که قصد دارد ظرفیت تولید خود را افزایش دهد، از تلاش های اوپک برای کاهش تولید و حذف مازاد عرضه از بازار حمایت می کند.

    وی افزود، برنامه عراق برای افزایش ظرفیت تولید نفت خود به 5 میلیون بشکه در روز تا پایان امسال، تاثیری بر بازارها نخواهد داشت. به گفته اللعیبی، عراق تمام افزایش تولید خود را صادر نخواهد کرد. آمارهای گردآوری شده توسط بلومبرگ نشان می دهد، عراق در ماه اوت 4.49 میلیون بشکه نفت تولید کرده است.

    اللعیبی افزود: «وضعیت بازار نفت با ثبات است و ما نمی پذیریم که هیچ کشوری از سهم خود» بر اساس مفاد توافق کاهش تولید تخطی کند. «ما از موضع اوپک برای تثبیت بازارها حمایت می کنیم.»

    اللعیبی با اشاره به برگزاری رفراندوم استقلال در اقلیم کردستان گفت، نفت باید از کشمکش های سیاسی بر سر کنترل کرکوک دور بماند. کردها قصد دارند منطقه نفت خیز کرکوک را به عنوان قلمرو دولت خود خوانده خود محسوب کنند.

    وی گفت، دولت عراق همچنان در حال مذاکره با شرکت رویال داچ شل است که اخیرا از میدان نفتی مجنون خارج شده و قصد دارد از میدان کورنای غربی یک هم خارج شود.

    اللعیبی افزود: «ما مشکلی در یافتن شرکت های بین المللی» برای جایگزینی با شرکت شل نداریم. وی گفت، متخصصان عراق قادر به تحویل گرفتن کار میدان مجنون از شرکت شل هستند.

    وزیر نفت عراق همچنین گفت، عراق در آینده نزدیک قراردادی با ایران برای سرمایه گذاری مشترک در دو میدان نفتی امضا می کند. وی اشاره ای به تاریخ انعقاد این قرارداد نکرد.

    برچسب ها