عصر خودرو

رونمایی از یک عرضه اولیه با یک روش جدید؛

سانتافه و اکسنت در جاده فرابورس

عصر بازار- گروه اقتصادی کرمان خودرو با مشارکت تامین سرمایه نوین روش جدیدی را در عرضه اولیه سهم در فرابورس ایران رقم زدند.

سانتافه و اکسنت در جاده فرابورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، از امروز نماد کرمان خودرو در بازار دوم فرابورس ایران بازگشایی شد. سهامداران اصلی این گروه با سلب حق تقدم از خود و گرفتن مجوز افزایش سرمایه از سازمان بورس و اوراق بهادار اجازه پذیره نویسی بخشی از سهام این شرکت 500 میلیارد تومانی را در بازار سرمایه به فعالان اقتصادی و سهامداران دادند. بدین ترتیب پای خودروهای پرطرفداری مثل سانتافه ، اکسنت ، النترا ، توسان و آی 20 به جاده بازار سهام البته به شکل چراغ خاموش باز شد. این روش عرضه اولیه با پیگیری ها و مشاوره تامین سرمایه نوین و موافقت فرابورس ایران انجام شد.

    کرمان خودرو اولین شرکتی است که با این روش جدید در بازار سهام حاضر می شود. در دنیا 30 درصد عرضه ها با این روش صورت می گیرد و به دلیل عدم دخالت سهامدار عمده در عرضه هایی که در پذیره نویسی انجام می شود سهم ها اغلب شانس بیشتری برای رشد دارند.

    مدیرعامل گروه اقتصادی کرمان خودرو که در این باره با خبرنگاران رسانه های گروهی سخن می گفت از افزایش سرمایه این شرکت در بازار سرمایه به عنوان روش جدیدی در عرضه اولیه در بازار سهام نام برد. به موجب این روش جدید، با بازگشایی نماد شرکت در بازار عادی فرابورس در قالب نماد «کرمان خودرو» 97 میلیارد تومان سهم در قالب پذیره نویسی ناشی از سلب حق تقدم عرضه عمومی شد.

    وی با بیان این که محصولات این خط از قابلیت صادرات برخوردار است، ادامه داد: با انجام این عرضه اولیه در قالب افزایش سرمایه، مردم هم در منافع حاصل از آن مشارکت دارند. بر این اساس در این عرضه اولیه، سهم با ارزش اسمی عرضه شد و از سهامداران فعلی نیز حق تقدم سلب شد. در واقع دلیل عرضه سهم با قیمت اسمی جذابیت و سودکردن شرکای جدید شرکت است.

    وی خطاب به سهامداران جدید این شرکت گفت: پس از ورود به این پذیره نویسی، حق تقدم بلافاصله به سهم تبدیل خواهد شد و منابع جمع آوری شده، بلافاصله صرف پروژه های شرکت خواهد شد.

    امیرزاده با بیان این که نقدینگی حاصله، باعث جهش بزرگی در فعالیت این شرکت خواهد بود، ادامه داد: به موجب اجرای این پروژه، سود هر سهم گروه مالی اقتصادی کرمان خودرو برای سال مالی 96، 140 ریال، سال 97 به 287 ریال، سال 98به 403 ریال و در نهایت در سال 99 به 478 ریال افزایش خواهد یافت.

    وی از تامین سرمایه نوین به عنوان مشاور عرضه و متعهد پذیره نویس کرمان خودرو نام برد.

    برچسب ها