عصر خودرو

اعلام بیشترین و کمترین بازدهی بیمه‌های بورسی در ۶ ماهه نخست امسال

عصر بازار- بررسی بازدهی سهام ۲۳ شرکت بیمه‌ای بورسی در ۶ ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که بیمه سامان بیشترین و بیمه آرمان کمترین بازدهی را داشته‌اند.

اعلام بیشترین و کمترین بازدهی بیمه‌های بورسی در ۶ ماهه نخست امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، بررسی بازدهی 578 شرکت بورسی و فرابورسی که در نیمه اول سال توسط شرکت پردازش اطلاعات مبنا انجام شده نشان می دهد دو سهم با بازدهی 1339 و 632 درصدی، بیشترین بازدهی را در بین تمامی شرکت ها داشته اند.

    براساس این گزارش، از بین تمامی شرکت ها، شرکت پرمیت (سپرمی) با 1339 درصد بازدهی و اشتاد ایران (تشتاد) با 632.5 درصد بیشترین بازدهی را در 6 ماهه نخست سال جاری داشته اند. صنعت خرده فروشی با میانگین بازدهی 72.9 درصد و قند و شکر ورامین با میانگین بازدهی 67.5 درصد در مکان های بعدی قرار دارند.

    کمترین بازدهی در سال جاری نیز متعلق به شرکت اعتباری توسعه(توسعه) با منفی 44.7 درصد و بیمه آرمان (آرمان) با 43.9 درصد بوده است.

    بعد از این دو شرکت، صنعت استخراج نفت، گاز جز اکتشاف با میانگین بازدهی منفی 28 درصد و استخراج سایر معادن با میانگین بازدهی منفی 21 درصد در مکان های بعدی قرار دارند.

    بازدهی سهام شرکت ها از تجمیع سه متغیر تفاوت قیمت هرسهم، سود سالانه و افزایش سرمایه به دست می آید.

    براساس این گزارش، شرکت های بیمه سامان، رازی و تجارت نو به ترتیب  به عنوان پر بازده ترین شرکت های بورسی در ردیف بیمه و بازنشستگی بوده اند.

    همچنین شرکت های بیمه آرمان، میهن و حافظ نیز به ترتیب عنوان کم بازده ترین شرکت های بورسی را در ردیف بیمه و بازنشستگی از آن خود کرده اند.

    براساس اطلاعات منتشر شده بیمه سامان که سهام آن با آخرین قیمت 3900 ریال داد و ستد می شود، در طول 6 ماهه نخست سال جاری 61.68 درصد بازدهی داشته است. بعد از این شرکت، بیمه رازی با آخرین قیمت 1539 ریال در مدت مشابه 47.55 درصد و بیمه تجارت نو با آخرین قیمت 642 ریال، 24.52 درصد بازدهی داشته اند.

    پایین ترین بازدهی را نیز بر این اساس شرکت بیمه آرمان داشته که در 6 ماهه نخست سال جاری منفی 43.94 درصد بازدهی داشته است. آخرین قیمت سهام این شرکت نیز 1003 ریال بوده است.

    شرکت های بیمه میهن و حافظ نیز در مدت مشابه به ترتیب با قیمت های 991 و 3329 ریال، منفی 38.06 و منفی 25.27 درصد بازدهی داشته اند.

    برچسب ها