عصر خودرو

خراسان شمالی در طرح پایلوت خرید برق از بازار بورس انرژی اول شد

عصر بازار: شرکت توزیع برق خراسان شمالی در طرح پایلوت خرید تمام انرژی مورد نیاز خود از بازار بورس ایران، رتبه نخست کشور را کسب کرد.

خراسان شمالی در طرح پایلوت خرید برق از بازار بورس انرژی اول شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، رئیس گروه بازار برق شرکت توزیع برق خراسان شمالی یکشنبه گفت: از نیمه شهریور امسال سه استان خراسان شمالی، مرکزی و قم برای طرح خرید تمام انرژی برق مورد نیاز خود از بازار بورس انرژی ایران، به عنوان استان های پایلوت انتخاب شدند که پس از پایان یک ماه، خراسان شمالی توانست رتبه نخست موفقیت در این طرح را از آن خود کند.
    رضا لنگری با اشاره به این که پیش بینی های دقیق برای خرید برق مورد نیاز از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: خوشبختانه در اجرای این طرح، استان ما پیش بینی های بسیار دقیقی در مورد نیاز مصرف برق انجام داده بود که همین امر منجر به موفقیت در امر خرید انرژی از بازار بورس انرژی شد.
    وی گفت: از نیمه شهریور تاکنون 139 هزار و 305 مگاوات ساعت انرژی برای استان خریداری شده که برای تامین هزینه های این خرید از 103 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی توانیر استفاده شده است.
    وی افزود: اعتبار مذکور برای خرید انرژی و خدمات توزیع به شکل توامان تخصیص یافته است.
    به گفته این مسئول، پس از اجرای طرح پایلوت، سه شرکت توزیع برق دیگر نیز به جمع خریدکنندگان انرژی از بازار بورس انرژی ایران افزوده شدند.
    در استان 924 هزار نفری خراسان شمالی شرکت توزیع برق 320 هزار مشترک دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها