عصر خودرو

ورود سازمان بورس به پرونده نهادهای مالی غیرمجاز

عصر بازار- کارشناس ارشد بازار سرمایه، با اشاره به ورود سازمان بورس به پرونده نهادهای بدون مجوز بورسی گفت: مردم برای اطمینان از صحت ادعای نهادهای مالی در خصوص داشتن مجوز، به سایت کدال مراجعه کنند.

ورود سازمان بورس به پرونده نهادهای مالی غیرمجاز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، حسین خزلی ، با بیان اینکه سرمایه‌گذارها در ایران، تجربه‌های تلخی در دهه‌های گذشته به خاطر اعتماد بی‌جا به نهادهای غیررسمی داشتند گفت: افرادی که می خواهند وارد بازار سرمایه شوند، باید از نهادهای رسمی مجوزدار سازمان بورس، خدمات خود را بگیرند.

    کارشناس ارشد بازار سرمایه با بیان اینکه در دهه هفتاد، شرکت‌های مضاربه‌ای توانستند بدون مجوز و غیرقانونی، منابع زیادی از مردم جذب کنند، گفت:در دهه هشتاد، شرکت‌های هرمی و در دهه نود نیز موسسات مالی غیرقانونی و غیررسمی، از مردم  کلاهبرداری کردند؛ پس باید این فرهنگ در میان مردم جا بیفتد که برای دریافت خدمات و انجام سرمایه‌گذاری، به نهادهای غیر رسمی مراجعه نکنند.

    وی با اشاره به اینکه هر سرمایه‌گذاری، ذاتا ریسک تجاری و کسب و کار را دارد، تصریح کرد: اگر مردم به نهادهای غیرقانونی و غیررسمی مراجعه کنند، ریسک سرمایه گذاری آنها مضاعف خواهد شد؛ اگرچه در بازار سرمایه این تجربه خیلی کمتر شده است؛ اما به هر حال در بازار سرمایه نیز، در بخش مشاوران سرمایه گذاری، هنوز افراد و شرکت‌هایی هستند که غیرقانونی مشاوره سرمایه‌گذاری در سهام و بورس را می دهند یا کانال های تلگرامی مجازی دارند که باید سازمان بورس از طریق دستگاه قضایی با آنها برخورد کند.

    این فعال بازار سرمایه با اشاره به اثرات دریافت خدمات از نهادهای رسمی مجوزدار سازمان بورس گفت: اگر مردم با آن نهادمالی به اختلافی برخورد کرده و یا آن نهاد، تخلفی داشته باشد، نهاد ناظری به اسم سازمان بورس وجود دارد که مردم می توانند به آنجا مراجعه کرده و شکایت کنند تا به شکایت های آنها رسیدگی شود.

    خزلی تاکید کرد: سازمان بورس در این حوزه بسیار جدی به شکایت‌ها رسیدگی کرده و نهادهای متخلف را بازخواست می کند؛ اما مردم هم باید هشیار باشند و فقط به نهادهای دارای مجوز رسمی که لیست آن بر روی سایت سازمان بورس هست، مراجعه کنند.

     براساس اعلام و مجوز سازمان بورس؛ اطلاعات تمامی نهادهای مالی دارای مجوز سازمان بورس شامل شرکت های کارگزاری، تأمین سرمایه، مشاوره سرمایه‌گذاری، شرکتهای سبدگردان به همراه شعب، نمایندگی، مشخصات کامل مدیران و آدرس آنها از روز شنبه مورخ 25 شهریور 96 افشاء شده و سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سرمایه می توانند برای اطمینان از صحت ادعای نهادهای مالی در خصوص داشتن مجوز از سازمان بورس، از فردا با مراجعه به آدرس codal.ir/cfi از ماهیت و فعالیت نهادهای مالی بازار سرمایه اطلاع دقیق به دست آورند.

    برچسب ها