عصر خودرو

گسترش تعامل صنعت پتروشیمی با اروپایی ها؛

تمایل شرکت های سوئیسی برای حضور در ایران

عصر بازار- شرکت های سوئیسی همانند سایر شرکت های اروپایی، آماده گسترش حضور در بخش های مختلف صنعت پتروشیمی ایران هستند.

تمایل شرکت های سوئیسی برای حضور در ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، تازه ترین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت و پتروشیمی ایران، اکنون در حال برگزاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران است؛ آنچه که در این دوره از نمایشگاه، توجهات را به خود جلب می کند، افزایش حضور شرکت های خارجی است.
    این شرکت ها برای مشارکت با صنعت پتروشیمی ایران، انتقال فناوری و یا فروش محصولات اقدام به حضور در این نمایشگاه کرده اند.
    بر اساس آمار، اروپایی ها در یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، حضور گسترده ای دارند به طوری که شرکت هایی از 16 کشور اروپایی، غرفه های خود را در نمایشگاه دایر کرده اند.
    بلژیک، دانمارک، سوئیس، آلمان، فنلاند، فرانسه، یونان، هند، صربستان، ایتالیا، کره جنوبی و اتریش از جمله کشورهای اروپایی هستند که در این نمایشگاه حضور دارند.
    از جمله صاحبان فناوری در صنعت پتروشیمی، شرکت های سوئیسی هستند که پس از اجرای برجام و رفع تحریم ها، حضور خود در ایران را گسترش داده اند.
    «رینر کلس»، مدیر فروش منطقه خاورمیانه و آفریقای شرکت سوئیسی «آی ام دی ویستا» در حاشیه یازدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست به پایگاه خبری شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: این دومین حضور ما در این نمایشگاه محسوب می شود و نخستین هدف ما از حضور دوباره در ایران، دریافت سفارش ها و یافتن مشتری های جدید است. اما هدف میان مدت ما برقراری روابط با شرکت های ایرانی و تقویت جایگاه خود در بازار پتروشیمی ایران خواهد بود.
    این شرکت سوئیسی فعال در حوزه کنترل کیفیت (quality control)، تولیدکننده سیستم های کنترل کیفیت مبتنی بر دوربین، به ویژه برای صنایع بسته بندی انواع نوشیدنی، است.
    وی افزود: ما در حال حاضر سیستم های نصب شده ای در برخی از مجتمع های تولیدکننده محصولات بسته بندی ایران داریم و آماده همکاری و تعامل با شرکت های ایرانی هستیم.
    کلس خاطرنشان کرد: اگر چه شرایط بازار ایران از لحاظ تکنیکی آماده رشد و جذب سرمایه گذاری است؛ با این حال برخی از مشکلات وجود دارد اما امید است روند همکاری های دو کشور به ویژه در صنعت پتروشیمی بزودی با حل این موارد گسترش یابد.
    امسال 600 شرکت داخلی و 524 شرکت خارجی در نمایشگاه ایران پلاست حضور دارند و تعداد شرکت کنندگان خارجی و داخلی در یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست نسبت به دوره قبل به ترتیب 21 و 39 درصد افزایش یافته است.
    یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست امسال میزبان بیش از 500 شرکت خارجی از 23 کشور جهان شامل بلژیک، دانمارک، آلمان، فنلاند، فرانسه، یونان، هند، صربستان، ایتالیا، کره جنوبی، اتریش، لوکزامبورگ، سوئیس، اسپانیا، انگلیس، تایلند، چک، قبرس، ترکیه، تایوان، چین، ژاپن و امارات خواهد بود که این تعداد شرکت کننده نشان دهنده جایگاه صنعت پتروشیمی کشورمان در عرصه بین المللی است.
    یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست 2 تا 5 مهرماه 1396 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در چهار گروه مواد اولیه، کالاهای ساخته و نیمه ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات در حال برگزاری است.

    برچسب ها