عصر خودرو

ژورنال دو دیمانش:

بانک دولتی بی پی آی فرانس اعتبار پروژه های فرانسوی را در ایران تامین می‌کند

عصر بازار- رئیس بانک دولتی 'بی پی آی فرانس' (BPIFrance) در گفت و گو با روزنامه ژورنال دو دیمانش فرانسه از تامین بودجه پروژه های سرمایه گذاری این کشور در ایران از آغاز سال ۲۰۱۸ خبر داد.

بانک دولتی بی پی آی فرانس اعتبار پروژه های فرانسوی را در ایران تامین می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، نیکلاس دافورس (Nicolas Dufourcq) رئیس بانک بی پی آی با بیان این مطلب که این بانک دولتی سالیانه اعتباری 598 میلیون دلاری به این کار اختصاص خواهد داد، گفت: ما تنها بانک فرانسوی هستیم که می توانیم بدون ریسک گرفتار شدن به جریمه شکستن تحریم های آمریکایی، با ایران معامله کنیم.
    رویترز ادامه داد: توافق هسته ای ایران که در سال 2015 منعقد شد، بسیاری از تحریم های بین المللی ضد ایرانی را به ازای اعمال محدودیت در فعالیت های هسته ای این کشور، لغو و راه را برای بسته شدن قراردادهای بین المللی در ایران بازکرد. اما تاکنون بسیاری از بانک های جهانی به علت نگرانی از جریمه شدن به اتهام شکستن تحریم های مالی باقی مانده آمریکا علیه ایران، از معامله با این کشور پرهیز کرده اند.
    با توجه به این موضوع که بانک بی پی آی فرانسه فعالیت فرامرزی ندارد و به ویژه در خاک ایالات متحده آمریکا فعال نیست، در نتیجه در معرض جریمه های حاصل از شکستن تحریم های آمریکایی نیز قرار نخواهد گرفت.
    این خبرگزاری در ادامه تصریح کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که تردیدهای جدیدی در مورد موضع واشنگتن در قبال توافق هسته ای ایران به وجود آورده است، اخیرا در جمع خبرنگاران گفت که در مورد توافق هسته ای ایران تصمیماتی گرفته که فعلا اعلام نخواهد کرد.
    رویترز در انتها نوشت: درمدت دیدار رسمی ماه ژانویه (دی – بهمن ماه) سال گذشته (2016) حسن روحانی رئیس جمهوری ایران از پاریس، قراردادهای بسیاری میان ایران و فرانسه منعقد شد که از میان آنها می توان به قرارداد میان کارخانه های خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه و ایران خودرو و قرارداد ایران برای خرید هواپیماهای ایرباس برای به روز رسانی ناوگان هوایی این کشور، اشاره کرد. افزون بر این، قراردادهایی نیز در حوزه های نفتی، کشتیرانی، بهداشت، کشاورزی و بخش آب میان این دو کشور بسته شده است.l

    برچسب ها