عصر خودرو

پرداخت ضربتی ٤٣ هزار فقره وام قرض الحسنه ازدواج توسط بانک صادرات ایران

عصر بازار- بانک صادرات ایران در اجرای طرح ضربتی پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج و جهیزیه، طی ٢ ماه گذشته با تامین اعتباری بالغ بر ٤٥١٢ میلیارد ریال، بیش از ٤٣ هزار فقره وام قرض الحسنه ازدواج و جهیزیه پرداخت کرد.

پرداخت ضربتی ٤٣ هزار فقره وام قرض الحسنه ازدواج توسط بانک صادرات ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، در راستای اجرایی کردن طرح ضربتی پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج در ٣١ استان کشور طی مرداد و شهریور امسال، این بانک ٤٣ هزار و ٢٦١ فقره وام قرض الحسنه ازدواج به ارزش ٤٥١٢ میلیارد و 800 میلیون ریال پرداخت کرد.
    بنا بر این گزارش، استان های تهران، خراسان رضوی، خوزستان و فارس به ترتیب بیشترین میزان دریافت وام ازدواج از بانک صادرات ایران را به خود اختصاص دادند. در اجــرای طـــرح ضـربتـی اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و بر اساس تفاهمنامه انجام شده بین بانک صادرات ایران و بانک مرکزی، مقرر شده بود طی 60 روز کاری(مرداد و شهریور ماه) 70 هزار فقره وام ازدواج و جهیزیه به زوج های جوان پرداخت شود. در این راستا بیش از ٦١ درصد متقاضیان موفق به دریافت وام قرض الحسنه ازدواج شده اند و ٣٩ درصد مابقی در مرحله تکمیل پرونده بوده که با تمدید زمان طرح ضربتی مذکور تا نیمه مهر ماه، پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج و جهیزیه توسط بانک صادرات ایران به 100 درصد میزان تعهد شده خواهد رسید.
    لازم به یادآوری است، بانک مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به اینکه برخی از متقاضیان وام قرض الحسنه ازدواج و جهیزیه تعیین شعبه شده، تا کنون نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام نکرده اند، طرح ضربتی پرداخت این وام به مدت ٢ هفته تا ١٥ مهر ماه تمدید می شود.
    بنا بر این گزارش پرداخت یک روزه وام قرض الحسنه ازدواج و جهیزیه در شعب بانک صادرات ایران به شرط تکمیل پرونده فراهم است و در برخی شعب صف انتظاری وجود ندارد.
    پرداخت تسهیلات طرح ضربتی وام ازدواج و جهیزیه ٢ ماهه اخیر در حالی است که علاوه بر این، از مجموع وام های قرض الحسنه پرداختی این بانک، طی ١٢ ماهه سال ١٣٩٥ حدود 130 هزار فقره وام قرض الحسنه ازدواج و جهیزیه به ارزش ١٢ هزار و 800 میلیارد ریال توسط شعب بانک صادرات ایران در سراسر کشور پرداخت شده است. همچنین در این سال بانک صادرات ایران با توجه به تکالیف مقرر در قوانین بودجه تعداد ١١ هزار و 600 فقره وام قرض الحسنه اشتغالزایی جمعا به مبلغ یک هزار و 400 میلیارد ریال به مددجویان نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور پرداخت کرده است.
    بر اساس همین گزارش طی سال گذشته  6500 فقره وام قرض الحسنه مشاغل خانگی جمعا به میزان 290 میلیارد ریال توسط بانک صادرات ایران به متقاضیان معرفی شده از سوی اداره کل تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت شده است.
    علاوه بر این در سال ٩٥، این بانک با هدف کمک به زندانیان معسر و نیازمند تعداد ٢٢٥ فقره وام قرض الحسنه جمعا به مبلغ 80 میلیارد ریال به واجدین شرایط معرفی شده از سوی ستاد دیه کشور، پرداخت کرد. همچنین سال گذشته به منظور رفع نیازهای ضروری هموطنان به ویژه بازنشستگان، تعداد ٢٦٣ هزار فقره وام قرض الحسنه ضروری (درمان، تحصیل و ...) به ارزش 8100 میلیارد ریال از سوی بانک صادرات ایران پرداخت شده است.
    پرداخت وام های قرض الحسنه ازدواج و جهیزیه در بانک صادرات با اولویت مناطق محروم و به ترتیب اولویت زوج های ثبت نام کننده در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک مرکزی، در دستور کار قرار گرفته و منبع تأمین این نوع وام ها، دارندگان حساب های قرض الحسنه نزد شعب بانک صادرات ایران است که با نیت خیرخواهانه خود در این امر نوع دوستانه و خداپسندانه شرکت نموده اند.

    برچسب ها