عصر خودرو

پیش بینی افزایش تولید طلای سرخ در سال ۹۶

عصر بازار- عضو شورای ملی زعفران گفت: پیش بینی می‌شود امسال تولید زعفران، حداقل ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

پیش بینی افزایش تولید طلای سرخ در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، علی حسینی عضو شورای ملی زعفران ، با بیان اینکه برداشت زعفران نوبرانه از 20 مهر ماه در کشور آغاز می شود، اظهار کرد: اکنون سطح زیر کشت زعفران در ایران 100 هزار هکتار برآورد شده است.

    وی در ادامه افزود: مجموع تولید زعفران سال گذشته 350 تن بوده و امسال پیش بینی می شود که تولید زعفران حداقل 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

    حسینی حداقل نرخ زعفران 4 میلیون و 200 هزار و حداکثر 5 میلیون و 500 هزارتومان اعلام کرد.

    عضو شورای ملی زعفران از کاهش نرخ زعفران در روزهای آتی خبر داد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت و افزایش عرضه قیمت زعفران در بازار کاهش خواهد یافت اما اکنون نمی توان میزان آن را پیش بینی کرد.

    حسینی روند صادرات را عادی دانست و افزود: براساس آمارهای موجود از ابتدای سال حدود 170 هزارتن زعفران صادر شده است.

    وی ادامه داد: با توجه به آنکه بزرگترین تولیدکننده زعفران در دنیا به شمار می رویم، صادرات طلای سرخ ایرانی به 47 کشور دنیا شایسته ما نیست، چراکه باید توانمندی های خود را  در بازارهای بیشتری به رخ بکشیم.

    عضو شورای ملی زعفران با اظهار نگرانی نسبت به قاچاق پیاز زعفران تصریح کرد: خروج  مقدار قابل توجهی پیاز زعفران از مرزهای کشور به سمت افغانستان به نفع کشور نیست، در حالیکه برخی از مسوولان معتقدند که نباید نگران این مسئله باشیم.

    برچسب ها