عصر خودرو

وزیر نفت ونزوئلا:

هدف ما شکستن سلطه دلار بر اقتصاد کشور است

عصر بازار- وزیر نفت ونزوئلا گفته است: هدف کشور ونزوئلا از حذف دلار در فروش نفت و اعلام قیمت ها بر اساس یوآن چین، شکستن سلطه دلار بر اقتصاد کشور است.

هدف ما شکستن سلطه دلار بر اقتصاد کشور است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری اقتصاد مقاومتی ، در پی تحریم ها و تهدیدهای آمریکا علیه کشور ونزوئلا، این کشور اخیرا تصمیم گرفته است دلار را از تمامی فرآیندهای قیمت گذاری و خرید و فروش نفت حذف نماید.

    در همین راستا کشور ونزوئلا قیمت های نفت خود را بر اساس یوآن چین اعلام میکند و به خریداران اعلام کرده در ازای فروش نفت دلار آمریکا را دریافت نخواهد کرد.

    در ادامه این روند دولت ونزوئلا در آخرین تغییر قیمت نفت نیز بازهم از اعلام قیمت نفت به دلار آمریکا خودداری نموده و تغییرات قیمتی را بر اساس یوآن چین اعلام نموده است.

    طبق اعلام وزارت نفت ونزوئلا قیمت نفت این کشور در مقایسه با هفته گذشته 2.55 یوآن افزایش یافته و به 306.26 یوآن در هر بشکه رسیده است.

    وزیر نفت ونزوئلا در این خصوص گفته است: «هدف کشور ونزوئلا از حذف دلار در فروش نفت و اعلام قیمت ها بر اساس دیگر ارزها شکستن سلطه دلار بر اقتصاد کشور است.»

    ونزوئلا همچنین اعلام کرده است به دلیل چشم انداز مثبت بازار و همچنین انتظار تمدید عدم افزایش سقف تولید نفت کشورهای اوپک، قیمت نفت خود را افزایش داده است.

    هفته گذشته آقای نیکولاس مادورو رئیس جمهور کشور ونزوئلا اعلام کرده بود ونزوئلا قصد دارد برای رهایی از دلار آمریکا تمامی پرداخت های خارجی خود را بدون استفاده از این ارز انجام دهد و از سبدی از ارزهای دیگر برای این کار استفاده کند. در اولین گام برای حذف دلار نیز ونزوئلا از قیمت گذاری و خرید و فروش نفت آغاز نموده است.

    حرکت به سمت حذف دلار توسط کشور ونزوئلا از آن زمان شروع شد که آمریکا تحریم های اقتصادی علیه این کشور تصویب کرد و دسترسی این کشور به نظام پرداخت دلاری را محدود نمود.

    برچسب ها