عصر خودرو

به دنبال امضای قرارداد بانک های ایرانی با بانک ها اروپایی مطرح شد؛

ریسک سیستماتیک اقتصاد کشور کاهش یافت

عصر بازار- روز جمعه قرارداد ۵۰۰ میلیون یورویی بین ۱۰ بانک ایرانی با «دانسکه بانک» دانمارک با حضور سید احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی، محمد خزاعی رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی، عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش و مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره بانک های ایرانی منعقد شد. همچنین در همین روز قرارداد یک میلیارد یورویی ۱۴ بانک ایرانی با «اوبر بانک» اتریش، به امضای طرفین رسید.

ریسک سیستماتیک اقتصاد کشور کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، مصطفی صفاری، مدیر عامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان در خصوص قرارداد 500 میلیون یورویی 10 بانک ایرانی با دانسکه بانک دانمارک گفت: در دوره ای که برجام امضا شد بازار سرمایه نیز در دوره رشد و رونق قرار گرفت.

    این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه یکی از بحث های جذب سرمایه گذاری خارجی در هر اقتصادی موضوع ریسک است، اظهار داشت: به گفته وی به هر میزان توافق های تجاری و امضای قراردادهای بانکی با کشورهای اروپایی، آمریکایی و بانک ها بزرگ دنیا با ایران بیشتر شود به طور عملی ریسک اقتصاد در کشور ما کاهش خواهد یافت.

    وی با تاکید بر اینکه کاهش ریسک اقتصاد، انتظارات برای سرمایه گذاری در کشور را بالا می برد،گفت: سرمایه گذاری خارجی در کشور همیشه به دو حالت مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود.

    صفاری درباره نحوره سرمایه گذاری خارجی گفت: در سرمایه گذاری مستقیم،  تکنولوژی، دانش و مدیریت وارد می شود، حالت دوم سرمایه گذاری غیر مستقیم از طریق سبد دارایی است. در این روش سرمایه گذار خارجی در اوراق قرضه یا سایر سهام فعال در بازار سرمایه، سرمایه گذاری می کند و فقط پول وارد کشور می شود.

    مدیر عامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان، افزایش چنین تواق هایی را باعث کاهش ریسک اقتصاد دانست و گفت: این قرارداد بانکی نیز مثل قرارداد توتال در حوزه نفت، قرارداد رنو و بنز در حوزه خودرو باعث تامین اعتبار و کاهش ریسک های سیستماتیک است.

    صفاری در پاسخ به سول "سنا" که این قرارداد چه تاثیری بر بازار سرمایه و صنایع دارد، گفت: این قرارداد ریسک بازار سرمایه را کاهش می دهد اما به طور مشخص گروه خاصی را متاثر نمی کند.

    به گفته این کارشناس بازار سرمایه تامین اعتبار 500 میلیون یورویی در قالب یک پروژه است و نتایج آن در آینده مشخص می شود اما به طور کلی همه بازار سرمایه از این قرارداد بانکی منتفع می شوند.

    به گزارش سنا، در جریان سفر معاون ارزی این بانک و هیئت بانکی ایران به اروپا، روز جمعه قرارداد تامین مالی معادل 500 میلیون یورو بین بانک های کشاورزی، ملت، پاسارگاد، سپه، پارسیان، سامان، تجارت، ملی ایران، صنعت و معدن و اقتصاد نوین با «دانسکه بانک» دانمارک امضا شد.

    دانسکه بانک در 16 کشور دنیا حضور دارد و علاوه بر خدمات بانکی برای مشتریان شخصی، تجاری و نهادی، خدماتی در حوزه بیمه و مسکن نیز ارائه می کند.

    به موجب این قرارداد، منابع بانک دانمارکی برای تامین مالی پروژه های عمرانی و تولیدی‌ بخش خصوصی و دولتی که مجوزهای لازم را طی مراحل قانونی در داخل کشور اخذ کرده اند، تخصیص خواهد یافت.

    برچسب ها