عصر خودرو

رییس اتحادیه طلا و جواهر عنوان کرد:

کاهش داد و ستد در بازار سکه و طلا

ریزش نرخ جهانی طلا در پاییز

عصر بازار- رییس اتحادیه طلا و جواهر از کاهش نرخ طلا طی سه هفته اخیر خبرداد و با اشاره به ریزش ۲۲ دلاری نرخ اونس طلا گفت: داد و ستدها در بازار داخلی سکه و طلا کاهش یافته است.

کاهش داد و ستد در بازار سکه و طلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، محمد کشتی آرای درباره وضعیت قیمت و داد و ستدها در بازار طلای داخلی و بین المللی افزود: ماه گذشته تنش‌های سیاسی در جهان افزایش یافت و قیمت جهانی طلا به بالاترین حد در چند سال اخیر رسید .

    وی ادامه داد: به تبع آن نیز قیمت طلا به بالاترین حد خود در 5 سال اخیر در بازار داخلی رسید. 

    رییس اتحادیه طلا و جواهر افزود: اما در سه هفته اخیر با توجه به کاهش تنش های سیاسی در جهان و برقراری آرامش در بازارهای جهانی، تقاضا برای خرید طلا در بازارهای جهانی کاهش یافت و این اتفاق باعث شد که طی سه هفته اخیر به صورت پیاپی نرخ طلا افت کند؛ به طوریکه از شنبه هفته گذشته تا دیروز، قیمت جهانی طلا 22 دلار کاهش یافت و به زیر کانال 1300 دلار در هر اونس رسید. 

    وی ادامه داد: از طرفی کاهش قیمت جهانی طلا و تثبیت نرخ ارز و از طرف دیگر کاهش تقاضا در بازارهای داخلی باعث نزولی شدن محسوس قیمت طلا و سکه در بازار داخلی شد؛ این در حالی است که علاوه بر افت محسوس نرخ ها، داد و ستدها نیز در بازار داخلی کاهش یافته است.

    کشتی آرای اظهارداشت: قیمت سکه تمام که در روزهای گذشته تا 1275 تومان هم بالا رفته بود با 35 هزار تومان کاهش به 1235 تومان رسیده است، در عین حال قیمت سایر انواع سکه نیز با کاهش مواجه شد. نرخ هر گرم طلای 18 عیار هم که به حدود 127 هزار تومان افزایش یافته بود به حدود 120 هزار تومان نزول کرد.

    رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت داد و ستدها در بازار سکه و طلا در ماه محرم عنوان کرد: قرارگرفتن در ماه محرم در بازار داخلی تاثیرگذار است و فقط بر روی داد و ستدهای داخلی تاثیر دارد این در حالی است که قیمت های داخلی تابعی از شرایط بازارها و قیمت های جهانی است که قیمت ها و داد و ستدها بر روی آن تاثیرگذار است.

    برچسب ها