عصر خودرو

یک مقام صنفی آلمان:

به دنبال باز پس گیری سهم خود از بازار ایران هستیم

عصر بازار- مدیر انجمن سازندگان ماشین های صنعت لاستیک و پلاستیک آلمان (VDMA) با بیان اینکه بانک های کوچک و منطقه ای آلمان ارتباطات مالی خود را با بانک های ایرانی آغاز کرده اند، گفت: به دنبال بازپس گیری سهم خود از بازار بزرگ ایران هستیم.

به دنبال باز پس گیری سهم خود از بازار ایران هستیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «تورستن کوهمان» - Thorsten Kuhmann – امروز (یکشنبه) با اشاره به حضور 46 شرکت آلمانی در نمایشگاه ایران پلاست در تهران افزود: اراده آلمان و اتحادیه اروپا بر افزایش حضور در بازار بزرگ ایران است و در این زمینه 46 شرکت عضو انجمن سازندگان ماشین های صنعت لاستیک و پلاستیک با حضور در نمایشگاه ایران پلاست، تعهد خود را نشان دادند.
    به گفته وی، با این حال بانک های بزرگ آلمان هنوز به دلیل فشار آمریکایی ها و ترس از دست دادن مشتریان خود در این کشور ریسک نمی کنند و بر این اساس، مشکلات فاینانس و چالش های بانکی با ایران بویژه برای بانک های بزرگ آلمان کماکان پابرجاست.
    کوهمان ادامه داد: بانک های کوچک و منطقه ای آلمان، اما ارتباطات و تامین مالی خود با بانک های ایرانی تسهیل کرده و کانال های بانکی خود را باز کرده اند که تداوم این روند می تواند به گشایش هایی در انجام کارها بیانجامد.
    وی همچنین با اشاره به از سرگیری فعالیت برخی بانک های آلمانی زبان از جمله «اوبر بانک» اتریش و گشایش خط اعتباری یک میلیارد یورویی برای ایران طی هفته های گذشته، این مهم را نشانه ای از تغییر شرایط و رفع تدریجی مشکلات عنوان و در عین حال تصریح کرد: «هنوز تا رسیدن به شرایط ایده آل راه درازی باقی است».

    ** اولویت آلمان بازپس گیری سهم خود از بازار ایران است
    مدیر انجمن سازندگان ماشین های صنعت لاستیک و پلاستیک آلمان در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درخصوص اهداف اصلی حضور شرکت های ایران در نمایشگاه ایران پلاست، تاکید کرد: هدف نخست، باز پس گیری سهم آلمان در بازار صادراتی ایران است و در گام های بعدی، اگر کشش پذیری لازم در بازار ایران وجود داشته باشد و شرکت ها اطمینان خاطر از این موضوع پیدا کنند، برای انتقال فناوری و آموزش نیروها اقدام خواهد شد.
    وی یادآور شد: آلمان بزرگترین صادرکننده ماشین آلات صنعت لاستیک و پلاستیک در اتحادیه اروپاست و 22 درصد از سهم بازار جهانی را در اختیار دارد.
    کوهمان ادامه داد: پیش از تحریم ها، از هر سه ماشین صنایع لاستیک و پلاستیک وارداتی به ایران، یک مورد از آلمان وارد می شد و چین، تایوان و دیگر کشورها در رتبه های بعدی قرار داشتند، اما از 10 سال پیش تاکنون این آمار به شدت افت کرد و اینک 2 ماشین از هر سه ماشین چینی است.
    وی تصریح کرد: تحریم ها و فشارهای سیاسی و همچنین از دست رفتن ارزش ریال، عوامل اصلی چرخش واردات ایران به سمت شرکت های چینی بود، اما از زمان اجرایی شدن برجام این رویه در حال تغییر است.
    این مقام صنفی آلمان پیش بینی کرد، به دلیل رشد اقتصادی ایران و همچنین تغییر فکری شرکت های ایرانی در خرید و استفاده از خدمات پس از فروش، صادرات آلمان در این زمینه به ایران 126 درصد رشد داشته باشد.
    وی ادامه داد: سابقه تاریخی دوستی و مراودات تجاری دو کشور، صنعتی و پیشرفته بودن ایران و آلمان در منطقه خود و دو برابر شدن تولید لاستیک و پلاستیک در ایران در چند سال اخیر (که نشان از رشد تقاضا برای این محصولات دارد)، دلایل خوشبینی صنعتگران آلمانی به توسعه تجارت با ایران است.

    **مخالفت با سخنان ترامپ
    مدیر انجمن سازندگان ماشین های صنعت لاستیک و پلاستیک آلمان همچنین با بیان اینکه با سخنان ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سازمان ملل متحد در خصوص ایران مخالفیم و از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت می کنیم، تاکید کرد: یک کشور نمی تواند به صورت یکجانبه از پیمان برجام خارج شود.
    به گزارش ایرنا، یازدهمین نمایشگاه بین المللی لاستیک و پلاستیک (ایران پلاست) از دوم تا پنجم مهر ماه به برگزار می شود و 46 شرکت آلمانی محصولات و سرویس های نوآورانه خود را به نمایش می گذارند.
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بیست و هفتم شهریورماه در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست گفت: در این نمایشگاه 65 شرکت از آلمان، 49 شرکت از ایتالیا، 18 شرکت از اتریش، 24 شرکت از ترکیه و 15شرکت از فرانسه حضور دارند.
    به گفته وی، در یازدهمین دوره این نمایشگاه 524 شرکت از 23 کشور حضور دارند.

    برچسب ها