عصر خودرو

راه‌اندازی ۲ صندوق زمین و ساختمان جدید در سال ۹۶

عصر بازار- مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن از راه‌اندازی دو صندوق زمین و ساختمان جدید در آینده نزدیک خبر داد.

راه‌اندازی ۲ صندوق زمین و ساختمان جدید در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، سید محسن فاضلیان، با بیان اینکه رسالت اصلی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، جمع‌آوری سرمایه‌های خرد و سرمایه‌گذاری و مدیریت حرفه‌ای آن است، گفت: صندوق‌های زمین و ساختمان نیز چنین کارکردی دارند.

    وی با اشاره به اینکه مراحل قانونی آغاز به کار دو صندوق جدید توسط شرکت تامین سرمایه بانک مسکن در حال انجام است، گفت: یکی از این صندوق‌ها موسوم به «بنفشه» سرمایه لازم برای اجرای مجتمع مسکونی بنفشه واقع در شهریار، شهر جدید اندیشه را فراهم می‌کند که شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران مالک زمین آن بوده و قرار است در قالب شش بلوک 9 طبقه‌ای حاوی مجموعا 48 واحد ساخته شود.

    به گفته وی، این پروژه در زمینی به مساحت 15 هزار و 750 مترمربع با زیربنای 31 هزار و 500 مترمربع در مدت 27 ماه اجرا خواهد شد.

    فاضلیان هزینه کل زمین و پروانه این پروژه را حدود هفت میلیارد و 900 میلیون تومان و هزینه ساخت را بالغ بر 42 میلیارد و 700 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: پیش‌ فروش واحدها از ماه سیزدهم اجرای پروژه آغاز خواهد شد و پیش‌ بینی می‌شود مبلغ کل فروش این پروژه رقمی حدود 67 میلیارد و 470 میلیون تومان باشد.

    مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن در خصوص مشخصات دومین پروژه مسکونی که از طریق جذب سرمایه در صندوق زمین و ساختمان به زودی توسط این شرکت اجرا خواهد شد، گفت: فاز شش مجتمع مسکونی بعثت در شهر کرمان نیز در زمره پروژه‌هایی است که تامین مالی برای اجرای آن از طریق راه‌اندازی صندوق زمین و ساختمان در آینده نزدیک میسر خواهد شد.

    وی خاطر نشان کرد: این پروژه مشتمل بر 13 بلوک چهار و پنج طبقه‌ای است که هر بلوک شامل 10، 16 و 20 واحد است و در مجموع 184 واحد مسکونی را شامل می‌شود و در زمینی به مساحت 13 هزار و 150 مترمربع اجرا خواهد شد.

    فاضلیان هزینه کل زمین و پروانه این پروژه را نیز سه میلیارد و 130 میلیون تومان عنوان و اظهار داشت: هزینه کل ساخت این مجتمع نیز حدود 27 میلیون تومان برآورد شده است.

    به گفته وی، متراژ مفید قابل فروش این پروژه بالغ بر 18 هزار و 700 مترمربع خواهد بود و مبلغ کل فروش نیز بیش از 39 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

    مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن مدت زمان اجرای پروژه مذکور را دو سال عنوان و خاطرنشان کرد: پیش‌ فروش واحدهای تکمیل شده از ماه سیزدهم اجرا آغاز خواهد شد و به مدت یک سال ادامه می‌یابد.

    فاضلیان یادآور شد: شرکت تامین سرمایه بانک مسکن به عنوان یکی از شرکت‌های ذیل مجموعه بانک مسکن، در زمینه استفاده از ابزارهای جذب سرمایه در بخش مسکن همچون صندوق‌های زمین و ساختمان پیشگام است.

    برچسب ها