عصر خودرو

گزارش هفتگی بازار پلیمرها؛

نگاهی به جذاب ترین آمارهای عرضه و تقاضای تالار پتروشیمی

عصر بازار- حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت ۳۹ هزار و ۴۴۴ تن بود.

نگاهی به جذاب ترین آمارهای عرضه و تقاضای تالار پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، حجم عرضه ها 54 هزار و 194 تن و تقاضای آن هم بالغ بر 120 هزار و 45 تن رقم خورد.

    در هفته آخر شهریور ماه، معاملات محصولات پلیمری آرامش بیشتری به نسبت هفته ماقبل خود داشت، به طوریکه حجم عرضه ها با افزایش اندک نسبت به هفته ماقبل روبه رو شده بود اما حجم معاملات اندکی کاهش داشت. از این رو در کل بیش از 72 درصد از محصولات عرضه شده توسط کارگزاران خریداری شد، همچنین در این بین 28 گرید از 68 گرید عرضه شده با رقابت قیمتی به فروش رسیدند.

    از سوی دیگر حجم تقاضا در هفته گذشته بیش از 27 هزار تن کاهش داشت، به این ترتیب در مجموع دو هفته اخیر تقاضا نزدیک به 13 هزار تن کاهش را تجربه کرد، به گفته کارشناسان بازار، افت تقاضا به دلیل کاهش جذابیت برخی از گریدها  رخ داده است.

    عرضه ها

    به این ترتیب در هفته ای که گذشت بیشترین افزایش عرضه مربوط به گروه پلی پروپیلن نساجی با 2هزار و 568  تن بود، همچنین پلی اتیلن سنگین تزریقی با یک هزار و 972 تن در رتبه بعدی قرار داشت. گروه پلی اتیلن سنگین بادی نیز یک هزار و 30  تن افزایش عرضه را در هفته گذشته تجربه کرد.

    در همین حال بیشترین کاهش عرضه مربوط به گروه پلی اتیلن سبک خطی با  یک هزار و 840 تن است ؛ همچنین گروه پلی اتیلن سنگین فیلم نیز یک هزار و 452 تن کاهش داشت. PVC  نیز با کاهش عرضه یک هزار و 450  تنی از دیگر کالاهایی بود، که کاهش عرضه بالایی را تجربه کرد.

    کالاهای جذاب بازار

    از سوی دیگر بیشترین تقاضا در هفته گذشته مربوط به گروه پلی پروپیلن نساجی با 42 هزار و 449 تن بود، بعد از آن گروه پلی پروپیلن شیمیایی با 27 هزار و 592 تن تقاضا قرار داشت، گروه سومی که تقاضای بالایی داشت PVC بود که 15 هزار و 246 تن تقاضا را ثبت کرد. کمترین تقاضا هم مربوط به گروه های پلی استایرن با 550 تن و پلی اتیلن سنگین فیلم با یک هزار و 804 تن بود.

    با همه تفاسیر در بررسی جذاب ترین محصولات پلیمری هفته گذشته، پلی اتیلن سنگین اکستروژن پتروشیمی جم با رقابت بالا از سوی معامله گران خریداری شد و صدر کالاهای مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفت و پس از آن 11 گرید پلی پروپیلن ها در صدر جدول پرطرفدارهای بازار قرار گرفتند.

    برچسب ها