عصر خودرو

از سوی موسسه رتبه‌دهی مودی؛

رتبه اعتباری انگلستان کاهش یافت

عصر بازار- موسسه رتبه‌دهی مودی رتبه اعتباری انگلستان را به علت فضای نامعین اقتصادی که به علت برگزیت به وجود آمده است، کاهش داد.

رتبه اعتباری انگلستان کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، این کاهش رتبه تنها چند ساعت پس از سخنرانی مهم ترسا می، نخست‌وزیر انگلستان، درباره شفاف‌سازی موضع انگلستان در مورد برگزیت، انجام شد.

    مودی همچنین اعلام کرد کاهش ریاضت اقتصادی هم یکی از دلایل تصمیم این موسسه به  کاهش رتبه اعتباری انگلستان بوده است.

    این اخبار تنها چند ساعت پس از سخنرانی خانم می در فلورانس ایتالیا، مانند ضربه بزرگی به وی بود. در این سخنرانی خانم می تایید کرد که انگلستان بازار واحد اروپا را ترک خواهد کرد اما در مورد برنامه‌های خود برای روابط اقتصادی جایگزین شفاف‌سازی نکرد.

    در واکنش به این سخنرانی مودی نسبت به نامعین بودن وضعیت تجاری هشدار داد و اعلام کرد رنامه‌های کنونی برگزیت باعث آسیب دیدن قدرت اقتصادی انگلستان در میان‌مدت می‌شود.

    مودی دیگر مطمئن نیست دولت انگلستان بتوند توافق تجارت آزاد جایگزینی با اتحادیه اروپا به دست آورد که تاثیر منفی اقتصادی برگزیت را به شدت کاهش دهد.

    درحالی که دولت به دنبال توافق تجارت آزاد عمیق و جامعی با اتحادیه اروپا است، حتی اگر بهترین حالت ممکن هم محقق شود باز هم دسترسی به بازار واحد اروپا به خوبی دسترسی فعلی انگلستان نخواهد بود.

    به هر حال هر توافقی باعث اعمال هزینه‌های اضافی و افزایش مشکلات قانونی و حکومتی برای تاجران خواهد شد و چرخه‌های به هم پیوسته تامین مواد اولیه و تولید را که انگلستان و اروپا را به هم مربوط می‌کند در معرض ریسک قرار می‌دهد.

    سازمان رتبه‌دهی همچنین پیش‌بینی کرد هزینه‌های دولت به شدت افزایش یابد و در نتیجه کسری بودجه حدود 3.5 درصد تولید ناخالص ملی باقی بماند که ین بسیار بیشتر از مقدار زیر 1 درصدی است که وزرای انگلیس برای 21-2020 وعده داده‌اند.

    علی‌رغم کاهش رتبه اعتباری انگلستان، تحلیل‌گران مودی چشم‌انداز کلی انگلستان را از منفی به پایدار ارتقا دادند چرا که آنها معتقدند یک توافق آزاد تجاری با اتحادیه اروپا به نفع هر دو طرف است و بلاخره فرمی از آن مورد توافق قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها