عصر خودرو

مهلت ۱۵روزه ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده فصل تابستان

عصر بازار- مودیان مالیات بر ارزش افزوده با پایان یافتن فصل تابستان و براساس قانون، ۱۵ روز فرصت دارند تا اظهارنامه‌ مالیاتی خود را تسلیم کنند.

مهلت ۱۵روزه ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده فصل تابستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، بر اساس قانون از اول تا 15مهرماه مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل تابستان 1396 خواهد بود.

    بر این اساس مؤدیان نظام مالیات بر ارزش افزوده حداکثر پس از پایان هر فصل، 15 روز فرصت دارند، اظهارنامه‌های مالیاتی خود را از طریق سایت عملیات الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده به آدرس www.evat.ir ارائه و مالیات و عوارض ابرازی را پرداخت کنند.

    بر این اساس ادارات کل امور مالیاتی آمادگی دارند، تا خدمات لازم را به مؤدیان ارائه کنند. همچنین طبق قانون، مؤدیان مالیاتی به‌منظور برخورداری از هرگونه تسهیلات قانونی و جلوگیری از تعلق جرائم مالیاتی باید نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده در موعد مقرر اقدام کنند.

     طبق آمار بانک مرکزی در چهار ماه نخست سال جاری بیش از 7970 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد رشد داشته، اما بنابر رقم مصوب 4 ماهه (9 هزار و 340 میلیارد تومان) حدود 1400 میلیارد تومان با عدم تحقق روبرو بوده است.

    برچسب ها